• Deanna

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Vi ska till mässan idag efter lunch och framåt! Springer kanske på någon där?!

• Deanna

...Jag har blå tröja, grön kappa, glasögon,  lillkillen sitter i en svart bugaboo....om det är någon som känner igen oss får ni gärna komma fram

• Deanna
    Fantine skrev 2009-04-22 08:39:59 följande:
    Vi kanske också åker till mässan i eftermiddag! Min sambo är nog lättast att känna igen då han är mulatt och typ 195 cm lång och rakad på huvudet. Låter läskig men han är inte farlig, jag lovar Vi kommer nog dit efter kl.15 i så fall och har med oss lillganstern Noah. Jack är på M&W med assistent då... / Sara
    Håller utkik efter er !
  • Deanna

Malinneli!
    Men då måste det ha varit er lilla tjej vi såg som sprang runt i Kimin vid Maydaymontern?
    Vad synd att jag inte fattade det!
    Kollade framförallt på rollatorn för jag har undrat lite hur den funkar

• Deanna
    Jontesfru skrev 2009-04-29 20:20:37 följande:
    Hej o tack. Jag lyckades faktiskt få in den i Axels rum (fast det blev rejäla märken på dörrlisterna). Jo taklyftar diskuterades också, men de ville inte sätta upp det för om han inte behöver dem om några år så har de förstört taken i onödan. Så nu har vi den stående därinne och har vi tur så får vi en sele (eller vad det heter) den 20 maj eller snarare i juni trodde arbetsterapeuten.
    Men om ni inte kan ta ut den ur rummet så har ni väl inte så jättemycket nytta av den?
    Då får de ju bredda dörröppningarna?

Jag blir galen på att alla grejer måste vara så fula och klumpiga.
    Och på allt som inte finns.

Nu har jag kommit på en grej till som inte fins men som inte hade varit omöjlig att ta fram:
    Den kombinerade gåhjälpmedlet och sulkyn. Så att jag kan gå ut med lillkillen och han kan få gå själv, men när han blir trött måste han ju kunna få åka...nu kan vi bara gå ut  längre rundor med walkern om vi är två pers så vi kan ha vagnen med och en kan köra hem vagnen och en kan köra walkern. Det hade ju inte behövt vara en fullfjädrad vagn men möjligthet att sitta (eller montera på en sits man kan ha med) + ett bra handtag att köra med. Hjulen och underedet  finns ju redan!
  • Deanna

Adams Family: Vad skönt att Rivers operation har gått bra! Hoppas att han snart är uppe igen! Och att pumpen hjälper!!

Jag håller på och läser Lars Mullbacks bok Anklagelser och tycker det är helt otroligt att det utspelar sig för mindre än femotin år sedan och inte på sextiotalet!?

• Deanna

Grattis till Olivia på födelsedagen - Hoppas du blir pigg igen!

När jag var i barnaffären såg jag  en pryl som kanske kan funka för er som har barn i specialvagn/rullstol + ett syskon som också behöver åka vagn.
    Det är en uppfällbar sidosits till syskonet så att det kan åka bredvid specialvagnen/rullstolen (finns en lista på vilka vagnar/rullstolar den är kompatibel med men funkar säkert på fler).

www.revelo.co.uk/products_buggypod-smorph.php

• Deanna

När jag ändå är inne på prylar...
    För er som har mindre barn som kan "nästan"sitta lite, men inte är så stadiga vill jag tipsa om badbaljan vi har köpt som vår lille kille älskar. Den har en lite bakåtlutad fomrad sits med "grendelare" i botten (lite liknande bumbo) och har funkat bätte för oss än badstolen vi fått från HMC (Maydays)- dessutom behöver man inte så mycket vatten som i ett badkar.
    Finns bla på Babyland.

www.okbaby.it/bagnetto/prod_en.php&img=10

• Deanna
    ellie2 skrev 2009-05-04 21:20:46 följande:
    Nu har vår älskade Vilmer efter snart tre års tappert kämpande fått ro hos änglarna. Sorgen och saknaden efter vår fina prins är ofattbar. Den kärlek och lärdom han har berikat våra liv med lever för alltid kvar. Nu får Vilmer äntligen leka, skratta och må bra! Lämnar er med en innerlig önskan om att allt ska gå bra för er och era älsklingar! Ta hand om varandra och njut av de små stunderna Kram Helena
    Candle

Nej! Det får inte vara sant!
    Tänker på er och sänder massor av kramar. Det går inte att förstå att barn får dö.
    Ta hand om er så gott det går!

Tänder ett ljus för Vilmer.
Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!