siren skrev 2009-04-23 10:45:58 följande:
Våra barnläkare säger att man inte kan se på MR när skador uppstår allt för att slippa göra en ny på Alvin när han blir äldre. Men så är ju inte fallet, så tids nog ska jag allt få igenom en ny MR. =) =) =) De tror ju att Alvins syrebrist inträffade i magen och att det kan var timmar eller dagar innan han väl föddes. Kan ju vara intressant och få klarhet i det. Det tog ju ett tag innan han väl kom ut efter att de hade beslutat om katastrofsnitt pga att hjärtljuden gick ned, var kväll och det pågick ett snitt och de var tvungna att ställa i ordning en ny sal. Så när de väl fick ut honom så var han ju livlös. Är fortfarande arg på förlossningsläkaren som nekade oss ett planerat snitt i v 38...
ja som sagt jag har också fått höra att min son skulle ha fått syrebrist i magen. Ja jag kan hålla med dig om att den där läkaren som lät dig gå så pass länge och att då hjärtljuden gick ner är också ett tecken på att barnet måste akut ut och det fortaste som möjligt. Att det ska ta sån lång tid innan de bestämmer sig för att snitta är hemskt faktiskt. Jag har själv varit med om detta och det var min första förlossning som jag skulle ha och min dotters hjärtljud var icke bra. jag beslöt mig för o sova för hon var i dåligt skick i magen. det visade sig att de fick börja med att försöka få henne o andas för hon andades inte när hon kom út. Där tog det också tid innan beslut fattades och salar förbereddes. förstår dig helt och hållet.