CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!
trevlig valborg på er alla
trevlig valborg på er alla
tack ulrica för att du uppdaterar oss.
hoppas att lille River snart blir bättre. Är verkligen en liten hjälte.
Hej Elias är gående och har ortopediska skor. Hans ser ut som gymnastikskor fast är lite högre. Är med kardborre. är lite varma sommartid. Men perfekt vår & höst. Elias har också sandaler.
Elias kan använda vanliga gymnastikskor med ett inlägg i. Fast vi tycker han blir så ostadig då. De han har nu gör det svårare för han att gå på tårna.
Elias sitter i rullstol vid längre sträckor. Och hans ben blir så spännda han sprakar gärna ut dem hela tiden. Finns det något så man kan "binda" fast benen. Vet att det finns till vuxna men finns det till barn
Åh vad skönt att läkarna tog er och olivia på allvar. Hoppas att hennes sista dag som 5 åring blir toppen. och att hennes första dag som 6 åring blir ännu bättre.
Hej
Just nu är jag så arg, ledsen och besviken. För att göra en lång historia kort
Elias ska ju börja förskoleklass nu i höst. Då ska de ju börja på ett nytt ställe. Elias går inte på samma avdelning med sina jämnåriga utan han går med de som är 1 år yngre.
Idag när jag lämnade Elias sa hans fröken att barnen på den andra avdelning hade fått gå och äta på den nya skolan. men de hade glömt ta med Elias. GLÖMT, hur fan kan man glömma ett barn. Bland 20 "normala" barn GLÖMMER de det barnet med ett handikapp. Hur fan kan man glömma honom.
Det var personalen på skolan som hade frågat varför Elias inte var med. Då kom de tydligen på det.
Jag blev så arg och ledsen. Det är ju Elias som behöver mest inskolning. Speciellt vid maten. Nä personalen tyckte att jag kunde ta kontakt med Elias nya assistent som han ska ha i höst. Så kunde Elias gå och äta själv en dag. MEN hallå han vill väl inte gå och äta själv bland en massa okända barn
Jag är säkert knäpp men jag blev så arg. Har tänkt på detta hela dagen. Och blir bara argare och argare. Ska skriva ett brev till områdeschefen så att detta kommer till hennes kännedom
Behövde verkligen skriva av mig =)
Så tack för att ni finns här.
Själv är jag ju mest ute på facebook.
Malin jag tycker det är megastort att att han lärt sig cykla. min son Elias är 6 år och kan fortfarande inte cykla. Så ja jag tycker det är stort.
Finns på facebook under namnet Ramona Gidö Rundberg. Är mer där än här. Så ni som inte har mig som vän men vill. Sök upp mig. Vore jätteskoj att lära känna fler
På det dagiset Elias går på. Så har de när de går sista året något som heter utedagis. Då är de jämt ute i vilket väder som. Elias klarar inte av kyla så han kan inte vara ute hela dagarna vintertid och ja han har ju svårt att gå på ojämn mark. Vi fick välja utedagis eller gå med barn som var 1 år yngre. Vi valde det senaste. För då var Elias inte där han är i dag i utvecklingen.
Men i höstas så fick han en underbar resurs på dagis som verkligen har tränat och jobbat med han. En del saker ligger han före sina jämnåriga och det motoriska ligger han efter. Men hon blev tvungen att sluta hastigt och lustigt. Så sedan 1 mån tillbaks har han inte fått den träning som han behöver och är lovad till. Och det har jag blivit irriterad över.
Och nu detta. jag är verkligen ingen mamma som "bråkar" Men detta var tydligen droppen för mig. Nu är jag på krigsstigen rejält. Sist jag var det så tog det mindre än 1 vecka så fick Elias personlig assistent i skolan i höst. De vägrade ge oss det först. Men jag gick runt de närmsta cheferna och gick till den högste först.
Jag vet att man är tvungen att bråka för sitt barn. men jag är inte den personen. Undviker mer än gärna konflikter. Och ger mig hellre än starta en konflikt. För jag får sådan ångest efteråt. Att det ibland känns som det inte är värt det. Men nu är det min son det gäller.
Tur att gubben inte ha dem problemen =) Så det har blivit att han få tagit konflikterna när det behövts.
Välkommen hit Lillis 23
Just nu sitter jag uppe med en orolig Elias
Han har så ont i sina ben. Enda som hjälper är massor av massage