Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

numberone skrev 2009-04-22 08:33:11 följande:
    Sitter vid datorn nu och ellen ligger i sitt gym, har nog aldrig sett henne kämpa så mycket för att komma över på mage.....Ett par gånger har hon trillat över tidigare men nu är det verkligen med mening ser det ut som.... HEJJA ELLEN!!! Hon vet inte ritkigt hur hon ska göra med huvudet eller den understa armen ännu men oj som hon kämpar!!
    go girl!
    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Jontesfru

Tråden för sommarträffen är stängd. Finns det en ny? eller är det facebook som gäller?

• Jontesfru
    amico skrev 2009-04-22 09:33:03 följande:
    Tack för alla svar angående syrebrist och symtom mm Känner mig lite klokare nu och inser att det kan se väldigt olika ut beroende på hur länge syrebristen varit och vilka delar som drabbats. En härligt stämning i tråden tycker jag av positivitet och engagemang för era barn. Fortsätt så :) Jag ska iaf ta kontakt med läkarna på neo och få lite mera klarhet i saker och ting .ha en bra dag allihop :)
    Ja det är en bra tråd. Massor med erfarenhet o positivism (även om man får gnälla ibland). Alltid bra att veta vad de på neo säger man får lite ro i kroppen då, sen är det väl så att de inte kan sia in i framtiden hur mycket som helst. Vi har fått höra att det är först när Axel är 4 år som man definitivt kan säga hur det kommer vara.
  • Jontesfru
    busan71 skrev 2009-04-23 16:58:39 följande:
    jaha nu har vi gjort en mr röntgen då. Jag ser att ni har olika uppfattningar om när man kan få besked om när skadan uppstod. Min teori är faktiskt att läkaren gjorde fel efter just förlossningen. jag vet ju inte vad som hände eller skedde i akutrummet när de tog ut honom där. jag ska kräva klara besked också utav läkaren. Har ni fått se bilderna på basrnets hjärna? Jag kommer att kräva att få se bilderna så man lättare ska kunna förstå vad det är de pratar om. När exakt kan de ställa diagnosen att de har fått sin cp skada? hur går de tillväga för att veta exakt den graviditetsveckan så skedde nåt eller just då vid den tidpunkten vid eller efter förlossningen så skedde det ett fel och en cp skada uppstod. jag har många frågor och funderingar kring just den här cp skadan som min son eventuellt har. jag nån form av handikapp har han ju för vänstersidan är ju konstig och sen så har han även epilepsi har det visat sig. Älskar min son väldigt mycket.
    vi fick se bilderna på Axels hjärna efter hans MR som gjordes när han var 4 eller 5 dagar. Det var ju i samband med att vi fick se bilderna sen som de också berättade att han skulle överleva men med funktionshinder så jag tog nog inte in bilderna så bra fokuserade på annat ska sägas...
  • Jontesfru
    Snuffe skrev 2009-04-23 17:23:11 följande:
    Ni som är medlemmar i RBU och får tidningen Rörelse: Är det någon ni känner igen där? Skynda läsa!!!
    Har redan läst! Döhäftigt!
  • Jontesfru
    adams family skrev 2009-04-27 09:19:44 följande:
    Nu fick jag nyss hjärtklappning.... På onsdag ska vi till ALB och på torsdag så är det dags för operationen av baklofenpumpen... Känns overkligt nu när vi väntat så länge på det att det äntligen är dags.. Fast måste medge att jag är skiträdd för att det ska gå fel.
    Säger som ulricaa

Klart man blir nervös, men det bara kommer gå bra och bli toppen när det väl är över!
  • Jontesfru

Hihihi
    Här har vi fått hem en underbart snygg (INTE) lyft som vi ska ha till Axel när vi ska byta på honom o ja vid lyft. o den var tänkt att ha i Axels rum. Ja bra så MEN vi får inte in den i hans rum. Den är bredare än dörröppningen... så nu har vi en lyft stående i vardagsrummet o ja vad kan man ha den till där? Ampelhållare kanske??? Ja lite roligt är det

• Jontesfru
    numberone skrev 2009-04-27 10:08:49 följande:
    min lilla loppa har verkligen kommit in i att hon ska försöka vända sig så fort hon ligger på rygg.... Är så glad och stolt!!!! haha fy tusan för dessa grejer som är så praktiska men otympliga så det räcker och blir över....
    Den är i varje fall vit!!!

Roligt att Ellen blivit så haj på att vända sig o sen är det väl inte roligt o ligga på mage så då måste hon ju vända sig en gång till sen plötsligt har hon rullat långt... roligt är ordet o det är klart du är stolt! Din fina flicka!
  • Jontesfru

gör underverk skulle det också stå...

• Jontesfru
    ulricaa skrev 2009-04-28 07:01:07 följande:
    Ja, de lyftarna är otroligt snygga! Varför inte be om skenor i taket istället? Jag har konsekvent tackat nej till mobil lyft, eftersom de hela tiden skulle bli i vägen! Vi har skenor i Liams rum o badrum och i vår hall/kök.
    Det ville de inte sätta in för tänk om det inte behövs om några år. At på Axels hab tyckte att jag som är teknisk ju kunde plocka isär o såtta ihop den!!!! Visst!!!
Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!