Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Caro79 skrev 2009-05-12 20:55:27 följande:
    Håller på att leta boende för sommarträffen.Ska ni flesta vara fredag-söndag eller bara lördag-söndag.Ska bli så kul att träffas
    vi kommer vara där sent fredagkväll till söndagen
    Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Jontesfru
    numberone skrev 2009-05-13 10:57:07 följande:
    Ellen är 11 månder om ett par dagar.... Ne det börjar bli en aning tjatigt när hon babblar om vändning hela tiden när ellen nu lärt sig det.....
    Hon hade kanske behövt glasögon o hörapparat? SG alltså, inte din Ellen!
  • Jontesfru

Förlåt för mitt något tramsiga inlägg. Men hur kan det undgå sg att Ellen kan vända sig? Om hon träffar Ellen borde hon ju se det?

• Jontesfru
    adams family skrev 2009-05-13 11:20:37 följande:
    Vad skönt för er ... nu väntar väl PSR för eran del...
    PSR var faktiskt snabbare det beslutet kom redan förra våren! Så nu ska vi försöka lägga det åt sidan. (barnmorskan alltså)
  • Jontesfru
    numberone skrev 2009-05-13 11:31:04 följande:
    För hon låter inte ellen visa... hon ger henne inte tid utan ska svänga runt henne hela tiden....
    Tyär spär det bara på mina fördomar mot habs sg. Hon ska ju se o observera för att sen ge tips utifrån det hon kan. Man behöver ju inte öppna redan öppnade dörrar (som ett talesätt är)
  • Jontesfru
    numberone skrev 2009-05-13 11:43:47 följande:
    hur lång tid har man nu på sig att anmäla?!
    HSAN är väl innan 2 år gått och PSR inom 3 år efter man har upptäckt skadan.

Vi anmälde till PSR medan vi låg på neo, men HSAN först när Axel redan blivit 1 år. Oftast gör man väl tvärtom. Min kontakt med PSR sa att eftersom Lunds sjukhus internutredning redan fastställt att det var deras fel så hade det inte så stor betydelse, för PSR avvaktar ju gärna HSANs beslut om man anmäler till HSAN. Vad jag förstått.
  • Jontesfru
    adams family skrev 2009-05-13 12:41:48 följande:
    Och inget utesluter det andra när det gäller att få rätt man kan få rätt i hsan och inte få ngt från  psr och tvärtom allt hänger på vilken handläggare och vilken läkare som bedömer.
    Ja det är så otroligt godtyckligt vid alla såna bedömningar.
  • Jontesfru

FrökenJ
    Säger som ulricaa. Väklommen hit.

Min Axel har en CP skada o ep. o hans farmor är väl lite som din. lite taktlös eller vad man nu ska kalla det. Hon brukar säga att hennes högsta önskan i livet är att Axel ska kunna äta med munnen igen. Det kan han ju men maten åker ju ner i lungorna så det är ju inte så smart. Sen han fick knapp och slutade äta med munnen har hans livskvalite gått upp nåt oerhört, men för henne så kvittar det för att äta är ju meningen med livet... eller hur? Jag är tjock (väger väl runt 85-90) men hon väger 150kg så förstår ni kanske hennes förhållande till mat!

Vi kan ju dela våra "farmödrars" knasiga kommentarer!!!

• Jontesfru

Snuffe
    Det är ju förtråkigt för er nu

Värmlänningen
    Inte kul där heller.

FrökenJ
    Jag är också på FB Anna Svensson Crona heter jag

• Jontesfru
    FrökenJ skrev 2009-05-16 15:00:05 följande:
    Jag lider med er när det händer olyckor med hjälpmedel och annat och sjukdomar etc.. Min syster som föddes med en grav hjärnskada hade väl i princip alla hjälpmedel man kan ha+alla följdsjukdomar+alla assistenter etc etc så jag vet precis vad ni pratar om även om inte sonen har det! Detta är ju en skryttråd så här kommer mitt första skryt, idag cyklade Theo på 3-hjuling för första gången. Han fick en när han fyllde två (sept) men har inte hajat hur man trampar, förrän idag!!!! Jättekul!! Jag finns också på fb så jag tar och söker upp er
    Va roligt att han fixar att cykla med 3hjulingen. Roligt när de kommer på hur de ska göra.

Du hittade mig...
Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!