Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

suz75 skrev 2009-05-06 16:28:16 följande:
    Tiden går så fort Annika, kunde knappt tro att Jolina hunnit bli 3 år igår, man undrar ibland vart tiden sprungit iväg..Hur man spenderat tid med sitt barn..Satt i telefon idag på jobbet alla skulle ju enbart ringa, FK, HAB, ass bolaget..sju samtal under arbetstid, men så kan det vara en ledig dag också. När ska man få vila ut?
    Ja himmel det är galet.... inte så lång tid kvar tills Ellen blir ett år och ibland känns det som om jag bara gråtit det senaste året men samtidigt har det hänt otroligt mycket med Ellen under denna tid. Hon har blivit riktigt stor!! Tre år är ju jätte mycket och Jolina är så duktig... Hur har det gått med hennes ep??

Dessa samtal hit och dit det är för mycket ibland....Man får vila när man bestämmer sig för att nu är det nog och nu vill vi vara ifred. Förhoppningsvis får vi det så i juni och juli innan allt sätter igång igen i augusti.
  • numberone
    Jontesfru skrev 2009-05-06 17:38:34 följande:
    Grattis Jolina!NumberoneMen man kan ju vända Bingon både framåt o bakåt bara man skruvar lite!
    Det var själva sitsen inte ryggstödet som var problemet.... spelade ingen roll ifall vi tiltade den. Hon har för korta ben ännu med så hon får grepp att trycka ifrån med underbenet och hälarna....
  • numberone

Vilken blankett är det vi skall fylla i för avlösare i hemmet?! Blir inte klok på det ...

• numberone

Tycker det är underbart sagt av kommunen att säg att ni inte får tillstånd för Lova eftersom hon inte kan köra själv?! Handlar det enbart om ålder eller hur tänker de?! Det är ju jätte många handikappade som inte kan köra....

• numberone
    Deanna skrev 2009-05-10 08:44:57 följande:
    Malin: Minimaxen finns ju också med jordgubbs eller chokladsmak färdig på tetra, går ju snabbare, men Rivers smoothies låter ju klart godare!
    Ellen älskar att man mosar frysta hallon, banan och minimax + lägger till lite thicken up så det blir som kräm!!
  • numberone
    Jontesfru skrev 2009-05-10 19:27:39 följande:
    AAAH jag blir knäpp! Jag hatar bilar och jag hatar Boncon o jag hatar bingon!!! Varför jo! Bilen är för liten o bingon o broncon för stor....ska man ha in de två så finns det inte en chans att man får plats med resväskor eller nått annat. Och om man ska åka iväg så kan det ju vara bra o ha! har hittat en bil som ser TOPPEN ut men inte har vi råd med att betala ett billån på runt 4000kr/mån.  Blä!! Annars är det helt ok! (behövde bara få ut det!)
    Har ni pratat om att ansöka om bidrag till bil?!
  • numberone
    mamman i skogen skrev 2009-05-10 20:03:58 följande:
    Precis min tanke ansök om bilbidrag nu det går fort att få beslut där om man jämför med FK,s andra handläggningstider.
    Här ska vi börja med att köpa en kombi och sen om några år ansöka om bilbidrag.
  • numberone
    mamman i skogen skrev 2009-05-10 21:26:17 följande:
    Har vi några bloggande mammor (eller pappor för den delen) tänkte uppdatera min blogg lista på min blogg så att jag får med så många CP- bloggar som möjligt... Ngn som vill dela med sig av sin bloggadress?
    www.hemmapavargata.blogspot.com
  • numberone

Deanna:

Vi behöver bara byta vår bil som vi har idag till en kombi istället, har inte några pengar att lägga på bil just nu och vi måste verkligen ha en större annars får vi inte med båda tjejernas vagn på ett vettigt sätt. Vi behöver bara lägga 5-6000 kr mellan max.

• numberone

Jag måste få gnälla på hab. och speciellt på SG..... Jag blir tokig på att hon aldrig lyssnar... Ellen vänder sig till mage varje gång hon ligger på rygg men det är inte så att hon som ett vanligt barn svänger runt kanon fort utan hon kämpar lite, vilket jag tycker är jätta bra för att hon får träning i hela kroppen då. SG va här hemma igår men hon låter inte E snurra en enda gång själv utan tjatar bara om att vi ska träna henne på att ligga på mage MEN DET ÄR JU DET ELLEN GÖR!!! SG vägrar fatta att Ellen kan. Sen vissa gånger så ligger E på ryggen och leker, sträcker på armarna och viftar på sakerna över henne och sprallar med benen och andra gånger så vänder hon sig till mage. Hur många gånger ska vi behöva säga att HON KAN!!!!

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!