Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

busan71 skrev 2009-05-13 10:55:55 följande:
    hur gammal är din flicka? jag tycker att din sg ska lyssna på vad ni säger och komma med andra ideer som din flicka kan träna på. stå på er och säg till ordentligt för jag hade aldrig accepterat en sådan sg som du beskriver det. lycka till
    Ellen är 11 månder om ett par dagar.... Ne det börjar bli en aning tjatigt när hon babblar om vändning hela tiden när ellen nu lärt sig det.....
  • numberone
    Jontesfru skrev 2009-05-13 11:15:27 följande:
    Hon hade kanske behövt glasögon o hörapparat? SG alltså, inte din Ellen!
    haha ja nåt sånt.... hörapparat hade inte varit fel! Kanske ska påpeka det en dag att det är bra att såna hjälpmedel finns
  • numberone
    Jontesfru skrev 2009-05-13 11:16:24 följande:
    Förlåt för mitt något tramsiga inlägg. Men hur kan det undgå sg att Ellen kan vända sig? Om hon träffar Ellen borde hon ju se det?
    För hon låter inte ellen visa... hon ger henne inte tid utan ska svänga runt henne hela tiden....
  • numberone

hur lång tid har man nu på sig att anmäla?!

• numberone
    Jontesfru skrev 2009-05-13 11:44:46 följande:
    Tyär spär det bara på mina fördomar mot habs sg. Hon ska ju se o observera för att sen ge tips utifrån det hon kan. Man behöver ju inte öppna redan öppnade dörrar (som ett talesätt är)
    Precis!! Vi är super glada att synped. var med på planeringsmötet senast för annars tjatar de ju bara om ellens syn och att vi inte vet nåt om den , trots att vi säger att hon följer saker nu å ler mer mot oss. Nu fick de höra det från en expert också!!
  • numberone

Idag ska vi på Ellens första CPUP.... känns lite nervös men Snuffe har lugnat mig

• numberone

Så nu är vi tillbaka, Ellen var en ängel!! Men jösses jag trodde att SG skulle skaka ihjäl henne. Hon låter henne inte vara för fem sekunder. Hon är trött sa jag.... då säger hon till den andra SG som hjälpte till att mäta att ne hon gillar inte att ligga på rygg man måste underhålla henne å så flaxade hon med henne som en jag vet inte vad. La henne på en boll och studsade hej vilt.... Jag tänkte bara att nu kräks ellen snart.....ibland funderar jag på att byta SG....

• numberone

Ja herrejösses.... dessa svärmödrar.... Min tjatar ju bara om hur hemskt det är att Ellen blivit så här istället för att se vad ellen kan och vilka framsteg hon gjort. Fast svärfar är nog ännu värre som tror att ellen är smartare och mer "normal" i kroppen än nån av oss andra när hon är 25-30 år..... Han säger att hon kanske bara är 5 år efter.....

• numberone

värmlänningen :

Men fyyyy va otäckt.... Hoppas allt är bra med lillskruttan och att hon "bara" är öm efter fallet.... Håll uppsikt på henne och kolla av hur hon verkar nån dag å verkar det inte bli bättre så åk in igen.

• numberone

WIIIHOOOOO imorn kommer Ellens gåstol!!! ÄNTLIGEN! Tror att hon kommer gilla den så mycket och uppskattar att komma upprätt!

Känner att jag är uppe i ett litet glädjerus.... Ellen är en pärla och har börjat att le mer mot oss så där spontant... Hon blir glad när mormor och morfar kommer å hälsar på och blir blyg när hon träffar nån ny eller nån hon inte träffat på länge...

Jag har fått en hel del beställningar i min lilla butik så jag har fullt upp med att sy och det är ju bland det roligaste jag vet.... Ellens rum ska vi sätta igång med alldeles snart så hon får en "stora tjej säng" (växasäng med höga kanter).

Hur länge har era småttingar sovit ett par gånger om dagen.... Ellen sover 2-3 ggr och då ca 40 minuter/ gång.... Sen sover hon från 21- 07 ungefär...

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!