SaraKS skrev 2009-06-22 18:41:58 följande:
Hej på er alla!Hoppar bara in lite då & då för att skriva några rader, men jag läser troget vad ni alla andra har på hjärtat :)Har nu en liten fundering till er vars barn åker rullstol. Vilket märke är rullstolen av? & i vilker ålder fick ert barn den?Jag skulle så hemskt gärna vilja att Alvin fick en. Tycker det är så bökigt med vagnen i bland (otto bock). Till exempel då man är på restaurang eller ett fik så måste han ju sitta i vagnen, men de är ju så låg att han mer sitter under bordet än vid bordet. Med en rullstol kommer man ju högre upp. & på vissa ställen är det barnvagns förbud, då skulle det vara så enkelt att komma med rullstol, då slipper man berätta allt för folk varför man själv kommer med vagn (räcker med att man måste berätta sin historia för all sjukvård personal tycker jag).Alvin är nu två år & arbetsteraputen säger att han är för lite för en rulle. Men så var vi på hjälpmedelcentrum idag & hittade en som verkade passa honom. Är fortfarande helt lyrisk :) Det är en Invacare Wheeler. Någon som vet något om dom? Plus & minus?
Vi har en sting från Etac till RIver den fick han när han var lite större än två. VI fick tjata länge på vår AT som också körde med "det finns inte så små rullstolar". Rullstolen var det bästa vi gjort River blev en stor kille kunde vara med precis som du säger när man är ute och far sitta vid bordet istället för att sitta i vagnen bredvid.
Nu väntar vi på en ny rulle från anatomic sit där överdelen är samma som hans matstol Delfin, Efter baklofenpumpsoperationen så har hans sittande förändrats och hans nuvarande rulle är inte ultimat längre.
Tyvärr så har habiliteringen istället för rulle beställt vagn till honom

vilket gjorde mig ganska förbannad för han ska absolut inte gå tilbaks i utvecklingen och återigen bli en "liten kille" som får en massa frågor från kompisarna om varför han åker vagn. Så nu får vi vänta ända fram tills i höst innan nya rullen kommit. GRRRR...