Inlägg från: Natosh |Visa alla inlägg
  • Natosh

Hur gör ni för att hemmet ska lukta gott?

Skulle gärna vilja få hemtrevligt med någon fräsch naturlig doft hemma. Har två katter och en bajsbebis och tycker även det börjar lukta instängt så fort jag stänger fönstret.

Jag har blivit lite allergisk mot doftblock, vaniljljus och sprayer och gud vet allt. Jag tror inte heller att sådant syntetiskt är så bra för bebisar, katter och för all del vanliga människor. Skulle vilja köra mer "naturellt"

Så hur gör ni?
    Någon som har något bra knep som är billigt? Typ linda in citron och basilika i en våt trasa och häng över en kastrull kokande vatten med ättika och lavendel (påhittat)...

Tipsa mig!

• Svar på tråden Hur gör ni för att hemmet ska lukta gott?
  • Natosh

Hehe jag tänkte faktiskt inflika att jag inte är någon storbakare om någon kom med tipset att baka bullar, så det där med att steka kanel var ju skitbra! Ska testas.

och vaniljsocker till det är ju en klockren kombination!

Bor i hyreslägenhet och har konstaterat dålig ventilation vilket "ska åtgärdas" (den dag då gaymarriage är tillåtet i Iran och det visas något bra på TV under fredagskvällen...)

Sen så borde man väl kunna lyxa till det med något annat än "Eau de friskluft" emellanåt tråkmåns! ;)

• Natosh

magikatt

Ja, vi har oljor och det gillar jag skarpt, till exempel en med syréndoft som gör mig superglad! Har en tuff ställning med kobror. Men av någon anledning hur jag än gör så sprängs alltid glaset efter ett tag. Vågar inte med en bebis som är överallt... :( Så jag använder den ibland som parfym istället. Men det finns säkert sprängsäkra sätt också...

Levande blommor hade ju såklart varit ett altenativ men ena kattfan äter upp ALLT, kan bara ha kaktusar!

• Natosh

mimmi jag skojade bara med dig! Tacksam för alla tips, snart kommer det lukta som en hel tvålaffär här! Snart är sommarn här då blir det eau de friskluft varje dag.

Det där med sköljmedel i skurhinken lät väldigt intressant! Mannen köpte grön såpa och tyckte han var så duktig, men grön såpa luktar ju... grön såpa :(

Citron i kylen kanske får kattsatarna att sluta öppna där också som bonus

Svar på tråden Hur gör ni för att hemmet ska lukta gott?