• LissaP

Har inte köpt ett ENDA plagg från polarn o pyret..

...till min 10 månaders bebis. Inget fel på kläderna men tycker att det är för dyrt när de växer ur dem så himla snabbt. Men det känns som om många bara köper från pop bara för att det är någon sorts klass på att ha kläder därifrån. Däremot kommer jag att säkert köpa kläder därifrån när han blivit lite större och börjar vara ute i sandlådan osv, för kvaliteten är säkert bättre än i många andra affärer.
    Någon som tycker som jag?

• Svar på tråden Har inte köpt ett ENDA plagg från polarn o pyret..
  • Softyy

Ja, jag. Kläderna som vi har till sonen hinner knappt bli använda försen dom är för små, så jag är extra glad att vi inte har köpt från POP.
    Tänkte börja köpa lite sen när han är i dagis åldern men har hört att det sliter och grisas ner väldigt mycket på kläderna på dagis.. Så då får han bara använda dom kläderna hemma och vid speciella tillfällen.

• SmileyMalin

Jag köpte en del kläder därifrån när dottern var mindre, framförallt tröjor jag tyckte var fina. Och blev såååå besviken.
    Dom tappade färgen, formen och fick små hål precis lika fort som kläderna från typ hm. Trots att jag var mer rädd om POP kläderna!
    Så inte är det kvalitet man betalar för....
    Nu vägrar jag köpa därfrån på ren princip! Ska jag betala minst dubbelt så mycket för en randig body från POP som för en randig body från HM så vill jag också kvalitet på kläderna! Inte bara en liten lapp vid sömmen där det står POP....

• MrsLi

Jag har köpt någon gång per år till min son. Speciellt mössor och vinterkläder.
    När det är urvuxet så har jag sålt kläderna på secondhand affär och alltid fått det sålt.
    Har något plagg gått sönder så har jag gått tillbaka till affären och alltid fått det åtgärdat eller fått nya.
    Vinterjacka som var 1 1/2 år gammal som dragkedjan gått sönder på som inte gick att laga.. då fick jag välja ut en helt ny istället.

• Pojkarna

jag skulle inte köpa kläder därifrån till fullpris.. dock har jag köpt rätt mycket när det har varit rea.. då kan man ju passa på.
    Sen är de perfekt att ge bort eller få som present... tycker jag.

Men håller med dig det är för tok för dyra kläder där, speciellt när barnen är små.

• Tant Green

Jag förstår precis. Jag handlade inget till dottern där förrän vid 1-årsåldern ungefär. Innan växte hon ju ur kläderna så fort, och det var inte viktigt med bra kvalitet när hon mest låg/satt i vagnen. Inomhuskläder köper vi fortfarande inte så mycket där, mest ytterkläder.

• Mynta

Jag köper ofta och gärna kläder från Polarn. Främst ytterkläder, men även en del tröjor och bodys. Tycker att kvalitén är överlag bra (ytterkläderna är super). Dyrt, ja visst, men andrahandsvärdet är ju helt okej det också.

• La Lola

Min dotter är snart 9 år o jag har varit in i en PoP-butik 2 ggr under de åren.
    Har aldrig köpt kläder där o kommer aldrig göra.

Jag är inte ett dugg impad av deras utbud.

*mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • miababia

till sonen som är 2 år så har vi köpt 2 PoP plagg , en tunn overall och en jacka med fleece till, båda köpta på tradera. bra saker men lite dyrt sen har vi ingen PoP där jag bor.

• konkelbär

Min tös är 16 månader och jag har aldrig och kommer aldrig köpa POP till henne. Rena principskäl.

Svar på tråden Har inte köpt ett ENDA plagg från polarn o pyret..