LindeMammor05
Hej känner mig lite utan för er lindesbergare hehe men tänkte iaf bara kika in å hoppas alla mammor å bebisar mår bra....
Maximus håller på att få tänder så här e det inte roligt kan jag lova...
Hej känner mig lite utan för er lindesbergare hehe men tänkte iaf bara kika in å hoppas alla mammor å bebisar mår bra....
Maximus håller på att få tänder så här e det inte roligt kan jag lova...
Hej tjejer hoppas allt e bra, här e det till å från tycker maxen e sjuk hela tiden men men han lär jufå ett himla bra imunförsvar, va till doktorn igår å han har krupp *suck* så här sover vi inte mycke , går på helspänn hela tiden...
Ha en bra dag....
Här kan du läsa lite johanna...
Krupp kommer oftast på kvällen
En del barn kan få krupp när de är förkylda. Oftast kommer krupp på kvällen. Det är vanligt att barnet, som har legat några timmar, plötsligt vaknar med skällande hosta, väsande andning och andnöd. Ibland är barnets röst hes. Som förälder är det lätt att bli orolig, men det är ovanligt att krupp leder till allvarliga besvär.
Krupp, även kallat falsk krupp, beror på att slemhinnan strax nedanför stämbanden svullnar. När barnet ligger ner ökar svullnaden. Det är därför krupp ofta kommer när barnet har sovit en stund.
Vanligast hos små barn
Krupp är vanligast hos barn mellan sex månader och tre år, men kan förekomma ända till skolåldern. Det är bara vissa barn som får krupp och de kan ofta få krupp på nytt när de är förkylda.
Krupp brukar oftast sitta i en till två nätter, och sällan längre än en vecka. Eftersom orsaken är ett förkylningsvirus hjälper inte antibiotika.
netdoktor.passagen.se/ där kan du med titta...
Halloj , hoppas alla haft en bra helg... Själv har jag setat på akuten i örebro hela natten min lillskrutt skrev oavbrutet i 4 timmar igår kväll å de skar i hela mig, va ju som sagt på 6 månaders kontroll i torsdags å allt såg fint ut tom öronen å i fredags fick vi reda på att han hade krupp *suck* å i natt då så fick vi yttligare reda på att lillkillen har vätska innanför trummhinnorna å öroninflamation på vänster öra ( högra för 1 månad sen) att han har lock för öronen hela tiden och därav nedsatt hörsel å att det trycker på öronen hela tiden
Hur mycke orkar man som mamma? jag tycker så synd om honom så jag vet inte vilket ben jag ska stå på snart.. Någon mer som har öron barn?
nej men han skrek å grät å inte skrev ..... fel de kan bli när de går fort ....
Halloj igen, dom sätter in rör vid 1 års ålder om inte inflamationerna å vätskan försvunnit, för annars blir öronbarn alltid efter med tal eftersom dom inte hör som dom ska
Vart in till akuten i linde nu kl 14 för han fick en alvedon kl 11 men sen hade han 39,6 i feber igen kl 14 å dom tyckte vi skulle åka in för eventuell feberkramp men de va lungt men ja får bara ge 1 alvedo till tills kl 6 i morron bitti *sjukt* om han får lika hög feber igen då... Usch känns som detta aldrig kommer ta slut ju.. min lilla kille fy fy....
Halloj, nu börjar lille man bli bättre *pustar ut* Han e fortfarande lite gnällig men usch vem skulle inte vara de.. var ner & vägde & mätte maxen i dag 8820g å& 71 cm lång *mammas lilla kille
* Han e ju 6 månader & 4 dagar i dag...
Cissi: Hur går det med erat mirakel. ska ta mig förbi nån dag nu när det lugnat sig, men vi har ju vart hos läkaren i dag igen för gubben högg väl sig i fingret med en yxa så han fick sy *suck* kunde ju lika gärna hyra ett rum där nere
Hoppas alla andra haft en underbar dag...
Petra ::: Jo jag tyckte ju det men det tyckte tydligen inte han annars tyckte han väl att vi hade dåligt med ved
vem vet
Jo jag mår bra förutom blåsvart i arslet å öm i ryggen & sår på armbågarna efter min vurpa ner för trappen i fredags ( alla onda ting är 3 va??)
Jag halkade & åkte på röven & armbågarna ner & maximus klarade sig utan en skråma , vad gör man inte för sina barn *Ängla vakt*...