• Thalis

Är 8 månader för tidigt för vattkoppor?

Jag har hört att de som får det lindrigt kan få det igen senare...

Men min son var precis 1 år när han fick vattkoppor (hade ansiktet full med koppor på hans födelsedagskalas). Och det gick ganska bra även om han inte var sitt glada vanliga jag....
    Jag skulle inte "smitta" min 8 månaders medvetet,men hellre förr än senare då det kan bli komplicerat om ditt barn får det som vuxen.
    Jag fick det som tonåring och det var pissigt! Kommer fortfarande ihåg det med skräck då jag hade väldigt högt feber under flera dagar och koppor över allt som kliade som F A N och inte fick jag Tavegyl mot klådan.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Cia o krabaten skrev 2009-04-05 20:58:38 följande:
    Har hört, skröna eller ej, att får man det FÖR lindrigt (under året) så blir man inte immun iaf.Men har inga bevis för det
    Min dotter fick det 2 gånger.....
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    20082011 skrev 2009-04-05 21:06:15 följande:
    Thalis: hur gammal var hon första gången?
    Min dotter är adopterad men i hennes papper står det klart och tydligt att hon fick det när hon var 10 månader MEN att hon inte hade så många koppor och därför var fostermamman osäker.
  • Thalis

Och så fick hon det nu i februari....

• Thalis
    20082011 skrev 2009-04-05 21:16:13 följande:
    thalis: okej... kanske är bättre att avvakta då så dom får det och slipper det sen..
    Tycker faktiskt att det är bättre att inte utsätta dina bebisar för detta medvetet.
  • Thalis
    majros skrev 2009-04-05 21:16:18 följande:
    Jo det ska vara lindrigare om man får det som BARN.Det betyder ju inte att de måste få det innan de fyllt ett.Förstår inte riktigt hysterin (här verkar alla bli som tokiga så fort nån fått vattkoppor), tro mig, det kommer fler chanser att "smitta" ditt barn. Det går vattkoppor VARJE ÅR.Det måste ju vara lättare för barnet om det i alla fall kan tala om att det kliar.
    DET KAN vara lindrigare,min son fick det och det var inte så lindrigt.

Men du har rätt att det går varje år! När vi ringde sjukvårdsrådgivningen fick vi veta att vattkoppor gick i hela länet .... igen.
Svar på tråden Är 8 månader för tidigt för vattkoppor?