Tuberös skleros
Hejhej!
Skriver oxå en liten presentation...
Vi har tre döttrar varav den minsta, Esther som är 9 månader, har tuberös skleros. Har haft ep. sen hon föddes men det tog 8 veckor innan vi sökte akut för de "knasiga" sakerna hon hade för sig. Det konstaterades att hon hade epileptisk aktivitet på vänstra hjärnhalvan och sen var det efter MR som de såg missbildningarna och hon fick diagnosen. Då var ho 3 månader. Hon har idag korta frånvaroanfall en till några gånger per dag. Är oftast en glad och pigg tjej som älskar sina systrar! De kan nästan göra vad som helst så skrattar hon . Ska till hab. nu i veckan. Hon kryper inte men vet inte om man kan säga att hon är sen....hon är ju så liten...
Har utrett de andra tjejerna om de oxå har sjukdomen men det har inte visat nåt på de ultraljud vi har gjort så jag tror att vi ska lägga ner det nu och så ska jag be dem skicka blodprov på oss två. Det känns skönt att de har kollat tjejerna för jag gick och analyserade allt och alla i familjen och släkten... . Nu tror jag att det är en nymutation men det skulle kännas skönt att veta helt säkert.
Ha det gott!