Asfyxi/Kylbehandling
Hej!
Undra om någon är kvar?
Min dotter fick grav asfyxi och kylbehandlades vid födseln juni 2012.
Jag hittade denna tråden idag då jag efter snart ett år vågat söka på asfyxi och kylbehandling. Har bara lyssnat på barnläkarna då jag vet hur skrämd jag kan bli av att googla runt... men idag tog jag faktiskt mod till mig och hittade denna tråden....
Min dotter föddes med urakut snitt i juni 2012... hennes hjärtslag försvann vid en vanlig tillväxtkoll på kk, detta var efter de hade mätt och kollat flödet, allt var bra förutom att hon inte rörde sig.. Jag fördes då in till förlossningen och där konstaterade man att hennes hjärta inte slog alls... på 9 min från att man beslutade att det skulle bli snitt så var hon ute. Hon var då helt livlös... Det tog 12 min innan hjärtat började slå och hennes apgar-poäng var 0-0-1 Då hon hade kramper så hade hon kriterierna för att kylbehandlas... det var 3 långa dygn av ovisshet... Men hon hämtade sig oväntat fort (klarade av att amma redan 2 dygn efter kylbehandlingen) Så vi fick åka hem när hon var 7 dagar gammal. Allt ser bra ut. MR visade ingenting och idag är hon 11 månader och precis som vilken liten goding som helst...
Jag vill mest puffa denna tråd och ge hopp till de föräldrar som hamnar i denna sits... jag vet hur vi kände under denna period... det var hemskt och eftersom jag blev snittad och var väldigt seg i kolan så trodde jag i två dygn att hon inte skulle överleva... Fy fan vilken jobbig period och det går inte en enda dag utan att jag tänker på det som hände...
Man har tusen frågor när man ligger på NEO och vi kände oss så ensamma då vi inte visste någon som vart med om samma sak...
Det är fantastiskt att läsa att det finns fler som varit med om samma sak och som det dessutom har gått väldigt bra för, det är helt overkligt och så underbart
Så har ni frågor eller vad som helst tveka inte att inboxa mig <3
Kram.