Einstein skrev 2009-04-12 19:41:18 följande:
Jag är lite omständig och pysslig av mig, därför gjorde jag en liten bok där jag skrev in mina menyer. Jag vek tre A4 på mitten och häftade ihop. Det första uppslaget var helt blankt och där skrev jag månadshandlingslistan, alltså sådant som vi kommer att behöva som håller sig hela månaden. På nästa och de tre följande uppslagen ser likadana ut, på högersidan är det en kalenderdel och vänstersidan är blank för veckohandlingslistan. Kalendern gjorde jag så att jag delade in sidan i åtta lika stora rutor, fyra överst och fyra under. På den översta raden har jag dagar med vardagsmat (måndag- torsdag) och under har jag de lite mer festliga dagarna (fredag-söndag) plus en ruta för övrigt (som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med än ). Jag skrev in det vi skulle äta till middag varje dag i rätt ruta och skrev in på respektive handlingslista vad vi skulle komma att behöva. Alltså sådant med kort datum och ej frysbart på veckohandlingslistan och resten på månadslistan. Det tog sin lilla tid, men nu är det gjort! Dessutom så tog det inte alls lika lång tid som jag trodde att det skulle ta.
du gör ungefär som mig då dte är lite pyssel men det funkar ju.
Jag skriver på datorn vad vi ska ha sen utgår jag vad som kan förvaras och inte hålla länge