Inlägg från: Projekt Lennart |Visa alla inlägg
  • Projekt Lennart

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Hallå alla! Jösses, märks att ni går hemma nu, sådan aktivitet det är

Välkommen Sofia! Roligt att du hittade oss.

Tänk att vi är inne på tredje tråden nu - tiden går fort nu, swisch, swisch. Läääääääääääängtar så att jag nästan dör tills det är min tur, men än så länge är det 80 dagar kvar, så jag får väl hålla mig till tåls.

Hoppas på en ny fika snart (särskilt om det innebär att man får se hur vissas magar har förvandlats till småfolk - jag förstår forfarande inte hur det går till...).

Helena, hur stor (liten?) är din Max (i längd och vikt, alltså). Hmmm, gissar att du inte kommer till vattengympan idag

Ska snart iväg och få lite blonda slingor, får se om jag dyker upp i poolen idag (får för mig att klor på nyblekt hår kan innebära risk för grön färg, eller?).

• Projekt Lennart

Åh vad roligt det är att det börjar bli bebisar av magarna. Fick rapport om att det var en liten tjej som Sara fick - Grattis Sara!!! (eller fick, och fick - det är ju ett konstigt uttryck att man FÅR barn, det är ju inte direkt storken som kommer, man får ju allt kämpa en hel del, först i nio månader och sedan en förlossning på det...) Hoppas iaf att allt har gått bra. Du får lova att skriva och rapportera

Blir inte aaaalls avis om ni ska träffas på dagtid med era söta bebisar medans vi andra stackare får slita på våra jobb i flera veckor (8 stycken veckor för min del - pust) till... Känns helt overkligt att det verkligen kommer hända mig med. Men, men hoppet är ju det sista som överger människan, så jag sätter allt mitt hopp till att det blir juni i år med (och framför allt, att allt går som det ska med magen).

Ha det gott!

• Projekt Lennart

Ha, ha, ha - jag vet vad ni gjorde förra sommaren!

Citat från GP artikeln ovan:

"Det slår inte fel - nio månader efter semestern ökar arbetsbelastningen på förlossningen."

• Projekt Lennart

Helena - vilken liten söting på bilden!

• Projekt Lennart
    MiaMitisen skrev 2009-04-08 15:04:47 följande:
    Nu har jag planterat om mina orkideer. Kan inte ett skit om växter så vi får väl se hur det blir. Kan ju knappast bli värre. Nån som kan rekomendera någon bra nybörjarbok om växter och trädgård? Skulle behöva lära mig lite nu när man bor i hus.
    Hallå Mia!

Vi fick boken "Vår Trädgård" när vi flyttade in i huset, den är typ som Vår Kokbok, fast för trädgården. Står lite om allt mao :)
  • Projekt Lennart

... + jag är INTE avis på er som ska träffas, jag längtar jättemycket till påskhelgen är över så att jag kan sitta på kontoret hela dagarna igen.

Nästa helg (den efter påsk alltså) har jag och sambon planerat in att kolla vägen till Borås förlossningsavd och att fixa med babyskydd och allt vad man nu behöver... Hoppas dock att det kommer finnas tid för fika - vill så gärna träffa er snart igen.

Glad påsk på er!

• Projekt Lennart

Hej alla och välkommen Katarina. Roligt att du hittade oss

Känner mig ljusår efter er nu som skriver om BEBISAR. Herregud jag har ju bara en mage (det känns allt för avlägset att denna ska bli en bebis för att jag ska känna att jag hänger med i ert snack...). Dock böjar det kännas att jag är gravid på "riktigt" nu. får sammandragningar om jag går för fort, ont i ryggen om jag grejar för länge i trädgården, inte bekvämt att sitta i soffan, hur jag än sitter (antingen är det ryggen eller magen som är obekväm) och vaknar varje gång jag vänder mig i sängen (en gång förvisso av att jag kunde vända mig UTAN att det kändes jobbigt - tänk vad man vänjer sig...).

Syrran och hennes familj (inkl två vildingar på 5 o 7 år) var och hälsade på här under påsken och den här gången hade med sig en vagga och två papperskassar med babykläder (förra gången var det två papperskassa med kläder modell större + två påsar spel). Mkt bra med syskon som är före en själv

Blir det fika på lördag eller söndag? Vore roligt att vara med (men jag får som sagt se om det hinns med - vill ju få klart en del innan juni och veckodagarna blir det ju inte mkt med när man jobbar som jag gör...).

Ha det gott!

• Projekt Lennart

Halloj igen!

Så var man tebax på jobbet då... Ändå inte bara tråkigt, blev faktiskt lite rastlös igår när jag hade grejat lite i trädgården (tillräckligt för en dag när man är gravidus), rostat lite smaskig müsli, fixat lunch, bakat hallonpaj, läst tidningen osv. Kände att jag ville göra lite någon "nytta" men allt som innebär minsta ansträngning kändes uteslutet liksom att gå promenad eller annat. Satte mig och klistrade in semesterbilder i ett album (då har det gått långt) men det bara kröp i kroppen på mig, och ändå orkade jag inte ta tag i mig och åka in till stan för att fika med någon kompis eller så, men till slut fick jag med mig sambon på en utflykt till Alingsås (wow). Det var trevligt, men nu börjar jag tvivla på hur kul jag kommer tycka att det är att vara hemma hela juni... Hoppas att Lennart har bråttom och kommer minst två veckor före BF alt att ni andra kommer vara tillräckligt sällskapsjuka då för att jag skulle kunna hänga med er

Har det bestämts om det blir fika på lördag eller söndag? Jag röstar på söndag.

• Projekt Lennart
    MiaMitisen skrev 2009-04-14 11:10:31 följande:
    Klockan 12 var det va?? Från soffläge till otroligt rastlös! Tur man känner folk som börjar jobba sent. Nu blir det rusta och sen lunch på paprika.
    Ha, ha, ha. Got ya! Inga problem att ta det lugnt var det va
  • Projekt Lennart

Åh så roligt! Grattis Åsa, hoppas att allt har gått bra!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3