Inlägg från: Projekt Lennart |Visa alla inlägg
  • Projekt Lennart

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Härligt att höra att er lunch var bra - längtar tills jag också kan vara med

Jo, jag hade allt tänkt plaska idag. Hoppas att de har fel på bassängen så att den inte är så varm som den brukar - jag blir alldeles matt bara av att tänka på den varma bassängen. Går runt som en levande kamin. Tur att jag har eget rum på jobbet så att ingen annan störs av att jag har öppet fönster hela dagarna iaf

Var på föräldrautbildning nu på fm och fick se film om förlossning. Jag måste då säga att jag mest av allt är lite förundrad över att bebisarna är så stora när de kommer ut. Hur får de plats i magen, och hur i hela fridens namn kan de få plats på vägen ut?!?

Ses förhoppningsvis i kväll då Anna och Emma och WW (hur ser du ut så att vi kan heja på dig?)!

• Projekt Lennart

Inget bestämt men jag skulle jättegärna fika på lördag (VEEEEEET att jag skrev söndag innan, men man kan väl ändra sig )!

• Projekt Lennart

Åh, det är ju inte så att man längtar så rysligt mkt efter att Lennart ska "pluppa ut" när man hör hur lyckliga ni är Skönt också att ni inte bara skriver om lyckokänslor utan även om vad som är jobbigt. Känner att man är otroligt priviligerad som får så mkt förhandsinfo om vad som komma skall genom den här tråden - tack alla!

Igår var vi och rekade vägen till Borås förlossning. Det känns tryggt att ha det avklarat (vi har ju Borås som första hands val, vilket verkar vara något vi är relativt ensamma om...). Det var ju lite lurigt det att det i rondellen där man ska svänga av till förlossningen inte var skyltat förlossning utan endast akutmottagning, men i övrigt var det ju inte så svårt att hitta. Men som sagt, ändå skönt att ha det gjort.

Tog oss även en svängom till Gällstad (Lager 157 mm). Kan väl inte påstå att man är på världens shoppinghumör med den här kalasmagen, men sambon shoppade dessto mer (och jag hittade iofs en väska och en tröja som jag hoppas passar i sommar - postmage) och Lennart fick en supersöt pjamas från SVEA .

Anna - vad skönt för dig att du får gå hem snart - det vore ju helt sjukt om du inte fick det så mkt besvär du har och dessutom ett så tungt jobb. Hoppas att vi ses på vattengympan ikväll (det ska bli gott - men *pouh* vad jag önskar att det vore 10 grader kallare i vattnet).

Hoppas att jag får tillfälle att träffa er snart. Fika skulle jag kunna göra på söndag och om ni ska luncha en dag och jag inte har några möten inbokade skulle jag ju alltid kunna jobba hemifrån.

Ha det gott!

• Projekt Lennart
    Tehus skrev 2009-04-20 13:55:23 följande:
    Uppdatering (Caroline tyckte ju det var bra att höra mindre bra saker också): fotbollskänslan har börjat lägga sig men jag får inte till det med vänster bröst så nu har jag små sår där.
    Jajemensan, mkt bra att höra så att man är beredd på vad som kan komma att hända (utöver den rosaskimmrande mysigheten som ändå verkar vara någon slags standard )! Har hört talas om någon form av plasthattar som man kan sätta över bröstvårtan om man får sår - är det ingenting man använder sig av eller (för jag tycker att det verkar som en toppenidé).

Helena, hoppas att det går bra nu när du får vara själv hemma med lille Max. Lennart har ju planerat komma i slutet av juni så min sambo hade tänkt kombinera de tio pappadagarna med fyra veckors semester så vi kommer få sex veckor ihop innan han börjar jobba och det känns såååååååå skönt!

På torsdag har jag såklart möte inbokat, men det kommer väl fler tillfällen

/23 dagar kvar på kontoret
  • Projekt Lennart

Åh, Sara, Stort GRATTIS!!! Vad skönt att höra att ni mår bra!

Det är hyfsat tomt på vattengympan numer kan jag säga - i princip bara jag och Anna och Emma kvar, och då är Emma ändå i den kritiska "nu-kan-det-hända-när-som-helst-fasen". Men, men, men, ett tu tre så är vi där på babysim, hela gänget (eller kanske inte - är det någon som varit på det? Är det bra eller är det bara lite kul för föräldrarna..?).

//22 kontorsdagar kvar

• Projekt Lennart

Åsa, be Åke byta till ett annat, för Willhelm mer spännade diskussionsämne. Ni kanske bara inte har förstått vad han gillar att diskutera ännu

Åsa (igen) förstår inte varför de inte vill rekommendera en amningsnapp (som väl är den rätta benämningnen på vad jag tycker ser ut som en plasthatt )? Är det något negativt i att ha en sådan? Kanske svårare för bebisen att suga? Själv känner jag att jag skulle vilja ha en sådan i förebyggande syfte (nästan), tycker att de verkar toppen (för såriga bröst verkar AJ!).

Ja, det var verkligen värst vad det föds små grabbs. Här kommer det ju en till i juni (om inte BM såg fel...). Statistiskt sett stor chans för Emma, Jane, Mia och Anna att få flickor mao

Pust, stonk, stön, nu har även Caroline drabbats av foglossning. J*vla, hel*etes hel*ete. Tur i oturen att det "bara" är 9 v kvar till BF (och jag kör en övertalningskampanj för Lennart om att han ska komma två veckor före BF, så då är det ju bara 7 v kvar ). Just det, har jag nämnt att jag även har ont i ryggen, fått svullna ben, fötter, handleder och fingrar, att jag får sammandragningar när jag går, att jag har blivit trött igen (förbannade allergi), mycket att göra på jobbet, lågt blodtryck och ... nä, men nu var det nog inte mer. Se där, så illa var det ju trots allt inte

// 21 kontorsdagar kvar

• Projekt Lennart

Just nu ligger Lennart (för första gången) i mitten på magen och inte bara på höger sida! Otroligt skönt att inte känna sig helt snepackad!

• Projekt Lennart

Mia, har inte så mkt mer tips än att de har stora terrakottakrukor på IKEA för en billig peng. Bra om man vill ha många krukor.

// 20 kontorsdagar kvar

• Projekt Lennart
    lillaC skrev 2009-04-23 10:13:52 följande:
    När jag lämnat honom fortsatte jag och gick en ordentlig sväng själv med vagnen. Sen har jag vattnat alla krukor ute och bara njuter av att vara hemma. Struntar helt i korgen med ren tvätt som skriker på mig.....
    Menar du att du redan kan vara ute och gå ordentliga promenader...? Åhhhhhhhhhhh, vad jag längtar till post-BF.
Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3