Inlägg från: Annapanna79 |Visa alla inlägg
  • Annapanna79

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Jag ska till vattengympan ikväll det är ju bara 3 gånger kvar.Undrar om vi blir 2 eller 10 idag, sån skillnad var det ju förra veckan.

Vi har haft en helt fullspäckad helg med kalas varje dag fredg, lördag och söndag så jag är faktiskt lite sliten idag. Det var riktigt skönt att det blev tyst här när busfröna gick till förskolan imorse... Men HIlma har varit så lycklig hela helgen och verkligen älskat uppmärksamheten hon har fått.. och faktiskt ingen svartsjuka från storebror jätte skönt.

Roligt att läsa om era förlossningar.

• Annapanna79

Mamma pappa barn i partille säljer också ergo om man inte vill åka till stan

• Annapanna79

Grattis WW!

Caroline, jag ska till vattengympan. Var och badade i fredags och då stog hon som hade måndagarna förut i kassan och jag sa att det passet som var förra måndagen inte funkade. Hon skulle framföra det och sa att det var det programmet som ska vara i sommar som både är för gravida och för de med ryggproblem....Så jag hoppas att vi får behålla den nya musiken men med lite mindre magövningar.

Jag tänkte på dig igår Caroline hur du skulle orka med allt men det verkar ju ha gått bra.

Själv var vi på boråsdjurpark i torsdags och gick runt allt sen rensade jag en massa ogräs på kvällen och sen bad med två busar på fredag förmiddag behöver jag säga att jag inte rörde mig på eftermiddagen..... Trodde att benen och rumpan skulle gå sönder

Hoppas att alla har haft en härlig helg.

• Annapanna79

Jag kan också på fredag hämtar barnen 2 så då kan vi ju ta sällskap ner Titti.

Nu ska jag åka och plaska lite..

• Annapanna79

Caroline jag hoppas iallafall att de blev glada när ankan bjöd på rabarberpaj
    Det kommer nog kännas bättre sen men det tar ett tag att vänla sig vid att vara hema speciellt när bebsen inte har kommit sen blir det ju fullt upp ändå...

• Annapanna79

Godmorgon!
    Igår var sista gången på vattengympan, känner faktiskt att jag var något smidigare i början av terminen. Jag kände mig verkligen som en flodhäst igår när jag sprang runt i bassängen... men det är ju inte så många veckor kvar tills jag kan röra mig lite bättre.

Fika i dag hos Titti eller? Jag kan. Perfekt väder att sitta ute och fika idag helt underbart redan kl 7 så var det 13 grader

• Annapanna79

Hej hej i värmen jag känner att det vore helt ok om bebisen ville komma nu, tycker att det är jobbigt att vara en flodhäst i den här värmen. Så Mia jag förstår dig precis

Jag fikar gärna på torsdag.

Om det är lika fint väder imorgon så tänkte jag faktiskt ta mig ner till aspen och bada lite med mina vilddjur, det tror jag att de skulle gilla. De tyckte att vattenspridaren blev lite långtråkig idag och deras lata mamma orkade inte blåsa upp poolen idag igen......

Ha en härlig kväll!

• Annapanna79

Mia jag som trodde att du kanse gjorde nåt annat som att föda barn eller nåt;)

Titti tack för fikan.

• Annapanna79

Hoppas att ni får trevligt på fikan imorgon, själv är jag hos mina föräldrar och hälsar på och blir lite ompysslad

Tycker att den här bebisen kan ta och komma ut nu, jag gick ju trots allt över tiden rejält med Hilma så jag har ju rätt att få tidigare denna gången

Ha en härlig kväll i regnet.
    Anna

• Annapanna79

Mia eftersom du inte skrivit mer så tror jag och hoppas jag att den är på väg ut.
    Lycka till

• Annapanna79

Grattis Mia!!
    Vad skönt att hon äntligen är här.
    Härlig berättelse utan så mycket smärta en sådan förlossning har jag också beställt

Själv tror ajg att jag kommer att få gå över en så där 3 veckor så i slutet på juli kommer väl vår lill*.

I fredags förra veckan så hade jag en liten vatten avgång man har tydligen flera hinnor och en av dem hade gått men inte båda så det är bara till att fortsätta vänta...

Caroline: Mitt vatten med Hilma gick utan värkar men de satte igång själva efter 6 timmar så det behöver inte betyda att man blir igångsatt bara för att vattnet gått. Men nu var det ju inte så. Men du behöver ju inte vara orolig om det skulle bli så

• Annapanna79

Caroline jag vet men jag menar att värkarna kan komma igång av sig själv tidigare, som det då gjorde för mig..

• Annapanna79

Titti det lät väldigt gott själv längtar jag efter ett glas rosé vin. Men drack en alkoholfri öl igår och det var också jätte gott, ibland lyxar man minsann till det Eftersom jag inte dricker läsk eller saft så blir vatten ganska tråkigt till mys middagen så då kan det vara gott med nått annat....

Idag ska vi åka och hälsa på våra kompisar och deras lilla nyfödda, hade ju varit bra om deras lilla tjej kundr skrika lite extra så att vår bebis vill titta ut snart.
    Jag börjar bli nervös att den kommer att komma på Hugos födelsedag. Det hade ju inte varit så kul..

Nu är grävningen äntligen klar här hemma och altanbygget är i fullgång så snart kan vi vara här och fika.

Lycka till med alla läckande blöjor i helgen

• Annapanna79

Grattis Jenny!!!

Själv så har jag trott attbebisen ska titta ut sen i söndags för sen dess har jag haft kraftiga värkar och blött endel...
    Men var inne på antenatalenheten igår och nej då allt var normalt och ja bebisen kan vara på väg ut men oxå inte. Slemproppen har iallafall löstupp sig.

Känner att det är lite frustrerande att det går så här på halv fart. Var ute och tog en timmas jätte rask promenad i måndags kväll med lite inslag av löpsteg i nerförbackarna men inte katten hjälpte det. Men det var faktiskt riktigt skönt att röra på sig, känner att magen är så långt ner nu att den knappt är i vägen

Förhoppningsvis kan jag inte fika imorgon

Ha en härlig dag i solen eller i skuggan.

• Annapanna79

Jag har barnen på dagis till 15 så en liten stund kan jag komma..

• Annapanna79

Titti jag har barnen hemma i morgon träffas gärna på aludden och leker lite ev t.om nere vid vattnet det ska ju bli kanonväder hela veckan...

Idag ska min stora kille på simskola hur stor har man inte blivit då?!

Vi har haf en härlig och lugn midsommar här hemma. Inga mer blödningar eller regelbundna värkar så nu tror jag att jag får vänta tills jag gått över 3 veckor istället.....

Var hos BM i dag och hade jättehögt socker värde så nu skulle hon läsa på och höra av sig och se vad som skulle hända nu.

• Annapanna79

Hej!

Tack för alla gratulationer.
    Allt gick jätte bra och ganska så snabbt. Han kom i går kl. 10.33 och vägde 3720g och var 48 cm lång.

Är fortfarande kvar på BB men väntar på barnläkaren så att vi kan åka hem. Jag tycker att det är ganska tråkigt att vara här.

Skriver lite mer sen.
    Ha en härlig dag och hoppas att alla bebisar inte har för ont av värmen.

• Annapanna79

Jag köpte såna iskubspåsar som man kan hälla mjölken i. Jätte smidigt. sen hade jag vanliga istärnings behållare.

Grattis Caroline en gång till..

Tänk vad nr 3 bara får följa medpå allt idag var Leo vid aspen för andra gången i sitt fem dagar gamla liv...>Men det var nog skönare där än hemma.

Idaghar han fått bada i baljan för första gången, han gillade faktiskt det.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3