Inlägg från: MiniStumpan |Visa alla inlägg
  • MiniStumpan

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Nu har jag deklarerat. Skönt.
    Fattar inte varför jag skall göra det så sent. Varje år. Och då är jag ändå redovisningsekonom... Men det är väl så att man tröttnar på allt vad siffror heter så fort man gått från jobbet. Skomakarens barn går i trasiga skor.

Nä nu gör jag ett nytt försök till den där duschen.
    Sen skall jag nog dra fram utemöblerna och sätta mig i solen.

• MiniStumpan
    MiaMitisen skrev 2009-04-30 15:29:22 följande:
    Någon som vill ha en son på 3,5 år?? Leveransklar redan i morse. Tandborste och diverse kläder och ett par skor ingår. Vem har kommit på att 15 timmar i veckan räcker?? Just nu skulle jag vilja ha 40 timmar tror jag. Han lyssnar inte, springer runt mellan husen utan att säga till, kastar saker, har sönder saker.... Han har aldrig gått iväg som han gör nu. Men han går fortfarande bara dit där det finns folk. Men ändå!! Man kan inte bara springa iväg till grannarna hur som helst. GHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! Vad ska man göra? Ska man hålla honom instängd tills han fattar? Ska bli så skönt att komma ut till mamma och pappa imorgon. Då kan han vara med sin morfar och busa.Så, nu har jag fått spy lite... Tack.
    Oj. Är det detta vi har att vänta om 3,5 år . Nja det är nog bäst du behåller honom.
    Själv har jag fullt upp med att lära mig vara mamma överhuvudtaget. Så det räcker med en 4 veckors som inte vill vara själv helt plötsligt.
    Hm vad hände där??? Tills bara för några dagar sedan kunde han sitta själv i sin babysitter. Men nu ät det ENDAST en levande famn som duger. Visserligen väldigt mysigt men nu känner jag att en bärsele hade passat bra. Man blir så handikappad utan två användbara händer. Undrar om alla babybutiker har stängt i morgon?

Ha nu en trevlig valborg alla goa
  • MiniStumpan

Jag säger som Titti. Ni kommer att glömma de sista jobbiga veckorna av graviditeten med ens de små bebisarna är ute.
    Men gnäll på här bara. Det är vi till för.

Jag försöker också få nån form av rutin här men det är enklare sagt än gjort.
    Jag har nu i en vecka haft som plan att gå upp vid 7, amma, lägga Max, passa på att göra mig iordning....men jag är ju sååååå trött så jag orkar inte gå upp förrän tidigast 9.

Max har ju ingen längre sovstund på natten.
    I natt ammade jag från 23-00. Max sov från 00-02. Jag ammade från 02-03 och efter detta ville inte Max somna om själv i sin säng så jag fick lägga mig med honom på soffan. Man blir ju inte jätteutvilad av att sova där...
    Sedan ville han äta vid 06-07.
    Jag vet inte hur jag skall få honom att sova längre än 2-3 timmar under natten. Hur gör du Titti? Eller har det bara fungerat från första stund?
    Jag har testat ett lägga honom vid 22-23 men då vill han ändå käka vid 00-01. Detta trots att jag har proppat i honom mat på kvällen.
    Jaja. Nån gång vänder det väl hoppas jag.

Nu sitter jag här inne i mitt nya palats och kollar på när Andreas och pappa målar. Känns ju inte alls dumt att inte kunna hjälpa till men skall jag dra på mig målarkläder och smutsa ner mig för att kanske bara hinna måla i en kvart? Nä det blir alldeles för krångligt. Drar ju faktiskt mitt strå till stacken genom att amma titt som tätt. Speciellt nu när han kommit in i en sån där maratonätningsperiod.

Det är roligt nu för nu har Max börjat fokusera allt mer på olika föremål och vänder huvudet och blicken efter färgladda saker som låter som man håller upp framför honom. Nu är han redan 4 veckor min lille skrutt. Redan har det "nyfödd" utseendet vuxit bort. Så nu längtar jag efter att få se era kommande bebisar.

• MiniStumpan

Såg att det verkar som att flest kan träffas på torsdag.
    Tyvärr kunde inte Emma just den dagen.

Men vad tycker ni? Skall vi bestämma en lunch eller fika på torsdag?
    Det kunde ju varit mysigt med en utomhusfika men enligt väderprognoserna så ser det inte så jätte lovande ut nästa vecka. Visserligen uppehåll men inte sådär jättevarmt.
    Vi kan ju avvakta och se hur vädret blir. Annars är ju Aludden ett säkert kort.

• MiniStumpan
    lillaC skrev 2009-05-03 20:32:51 följande:
    Jag är gärna med på torsdag, men behöver gå för att hämta Noah vid 13:30. Noah sov för det mesta i våran säng i 6 månader och så vill jag inte ha det igen! Hannah har sovit i vagn intill min säng från första början, på mage. Jag sätter mig bara upp i sängen och ammar där, i mörkret. Det tar typ 10 min, byter inte ens blöja.
    Max sover också själv redan men jag kanske skulle testa att bara amma honom en snabbis, 10 min, i mörkret lagom till att han somnar om och inte envisas med att hålla honom vaken för att han skall äta sig riktigt proppmätt. Mörkret har jag precis börjat med men ibland har jag satt på tvn bara för att ha nåt att titta på. Men skall nog skippa det också.
    Blöjan däremot är nog ett måste här. Bajseri kommer som ett brev på posten här när man ammar.

Men lägga på mage är inget jag vågar här då mina föräldrar hade en dotter som dog i psd. Så min mamma påtalar ofta att Max MÅSTE ligga på rygg. Så jag skulle inte våga annat. Inte än i alla fall.

Nu skall jag nog lägga mig snart.
    Kram Helena och Max
  • MiniStumpan

Oj denna natten blev inte bra. Vi hade övernattningsgäst och lät därför Max sova jämte oss i sängen. Inte bra. Han sov oroligt och jag och Andreas sov oroligt. Nä, i natt får han sova i sin egna säng igen. Och då skall jag testa Tittis knep om 10 minuters amning i mörkret.

Vi skall skaffa andningslarm också. Det var en av grejerna som stod på inköpslistan innan Max skulle komma ut. Men iom att han blåste mig på 10 lediga dagar så hanns det inte med.
    Åsa. Var det ni som köpte på nätet? Vilken köpte ni och från vart? Har för mig att du sa att det var snabb leverans. Tror att min mamma skulle känna sig lugnare också om vi hade andningslarm. Hon sover fortfarande oroligt på nätterna trots att det var nästan 30 år sedan deras dotter gick bort. Och nu när Max har kommit är hon orolig igen. Så andningslarm får det bli.

Nu skall vi käka go frukost med nybakat bröd och en massa gott pålägg som Max faster har varit så snäll och fixat.

• MiniStumpan

Blir så trött på försäkringskassan.
    Fick första utbetalningen förra veckan för min föräldraledighet. Tjohooo 1400 härliga kronor var vad jag fick. Jag hade fått ersättning enligt grundnivån istället för enligt sgi. Och när ja ringer till fk och frågar vad som hänt då får jag till svar att det har blivit fel och att detta felet uppstår rätt ofta.... Hallå. Kanske skulle man se till att försöka lösa problemet då istället för att göra om det gång på gång. Då kanske de även kunde ha kortare telefonköer istället för 30 minuter.
    Åhh blir så irriterad. Och detta var bara första utbetalningen av många. Hoppas banne mig att det blir rätt i fortsättningen.

Nä, nu skall jag fundera ut vad jag skall göra för alla mina 1400 kr. Köpa nudlar kanske.

• MiniStumpan

WW: Det var inte kul att höra. Hoppas verkligen att det inte är någonting och att du och bebis får hålla er friska.
    Men jag kan ju säga att jag fick högt blodtryck typ 3 dagar innan min Max tittade ut. Och min bm sa faktiskt då att högt blodtryck kan vara ett tecken på att förlossning är nära. Håller tummarna för er i alla fall.

Caroline: Åh vad det låter mysigt med liten bebis killandes i magen. Är det nåt ja saknar så är det alla sparkarna innifrån magen. Det var ju bara sååå härligt.

Idag var vi på bvc. (Kul att träffa er Åsa)
    Max det lilla matvraket vägde nu 5020 g...och har passerat 3 viktkurvor på en månad. 58 cm lång var han också. Haha han är en liten tjockis men ds på bvc säger att det är helt normalt och att vikten planar ut ungefär vid 6 månaders ålder. Så vi skulle inte oroa oss att han blir tjock när han blir stor sa hon. Det har ja inte alls varit orolig för men jag tycker bara att det är kul att vi har en ds som säger att allt är normalt. Man har ju hört från kompisar som har barn att de nästan fått skäll på bvc för att barnet antingen äter för mycket eller för lite och skräms genom att säga att barnen är för korta eller för långa. Men våran säger bara att alla barn är olika och allt (för det mesta) är normalt och jämnar ut sig med tiden.

Kollade förresten vädret på smhi. Torsdag verkar inte bli en höjdare för utomhusfika. Skall vi satsa på en lunch på Aludden istället?
    Passar kl 12 för de flesta? Eller har någon nåt annat förslag?

• MiniStumpan

Haha såg nu att ni redan diskuterade plats och tid. Tog ett tag innan jag fick iväg mitt meddelande.

• MiniStumpan

Ja det blir trevligt idag med lunch. Idag är ja g inte alls så nervös som jag var sist när jag skulle luncha med Max för första gången. Dock tror jag att det kan bli mer gnäll idag då han har blivit ganska gnällig sista dagarna. Tror han är i en tillväxrperiod...igen...för inget annat än bröstet hjälper.

Jag hämtar dig Caroline vid 20 / kvart i tolv beroende på när vi kommer iväg.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3