Inlägg från: MiniStumpan |Visa alla inlägg
  • MiniStumpan

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Ida: Jag och Max kan också komma på onsdag. Kors i taket men vi har inget alls planerat nästa vecka. Känns ganska skönt faktiskt. Då kan man bara ta dagarna som de kommer.
    Veckan efter är däremot fullbokad. Då ska vi bla till familjerättsbyrån så att Andreas äntligen kan bli Max pappa även på pappret. Då är Max liksom 10½ vecka. Tycker att det är konstigt att det ska ta så lång tid innan man får skriva på papprena.

Mia: Hoppas att du inte kommer på fikan på onsdag. Missförstå mig rätt

Caroline: Min viktuppgång liknade din. Jag låg på 10 kg ett bra tag men de sista veckorna lyckades jag lägga på mig 6 kg till och landade på +16 totalt. Men i slutet var det mycket vatten också. Och när Max väl var ute så hade jag tappat 7 kg på bara ett dygn. Fatta att man känner sig lätt då. Synd att man inte är i form att gå upp och gå som man vill då bara.
    Men nu har jag bara 1,4 kg kvar. Men kroppens former är låååångt ifrån vad som är önskvärt haha.

Fick vårat andningslarm igår. Det kom inom ett dygn från beställningen. Så nu kan man sova lite tryggare på natten.
    Fick även hämtat liggdelen till vagnen igår. Jag fick en helt ny liggdel då det verkar som att det saknades brickor under nitarna på den gamla. Återigen. Tur att Max inte låg i när de lossnade...

Nu skall jag ta tag i mitt liv och kliva upp ur ammningssoffan och stänga av datorn.

Trevlig helg alla

• MiniStumpan
    WonderfulWord skrev 2009-06-05 13:42:32 följande:
    HejPhilip var bara 2 veckor när vi skrev på papprena för faderskap. jag sa visserligen till att jag ville att det skulle gå fort eftersom vi inte ville ha problem med försäkringskassan när det gäller föräldradagar. jag tänker inte säga att jag kommer på onsdag men det ligger i mina planer. säger jag att jag kommer så blir det alltid något som kommer imellan.
    Oj det gick fort. Var ni också på familjerättsbyrån på Olof Palmes plats eller åker ni i Lerum någon annan stans? Min kompis som fick i februari fick vänta typ 7 veckor. Fast hon tillhör Kungälv kom jag på nu.
    Men men vi är snart där men jag tänker mest att om det skulle hända mig nåt så har ju inte Andreas några rättigheter innan ev. faderskapstest är gjort. Tror visserligen inte att mina föräldrar skulle ta Max ifrån Andreas men man vet ju aldrig.
  • MiniStumpan

Caroline: Gå inte och leta efter en massa tecken på att det är på gång. Det kan man bli smått knäpp av. Det blev i alla fall jag.
    Och när det är dags så lovar jag att du märker det. Det går inte att ta miste.
    Men det hade ju varit kul om Lennart ville titta ut nu. Åhh era små bebisar kommer att vara så småttiga nu när en annans bebis väger närmare 7 kilo redan.

Mia: Nu förväntar vi oss att du går in och uppdaterar oss på att det är på gång.
    Detta var min tanke när väl mina värkar drog igång. Och under varje värk tänkte jag att jag mellan värkarna skulle sätta på datorn och gå in på FL och skriva att det var en bebis på gång men mellan värkarna hann jag inte göra någonting utom att hämta andan.

Emma: Kul att ni kommer på onsdag. Ska bli roligt att träffa Sixten.

Nu skall jag laga lite mat tänkte jag. Ha det gott.

• MiniStumpan

Projekt Lennart skrev 2009-06-09 08:41:18 följande:

Ha, ha, ha Helena - du ger alltså ett råd som du inte själv kunde följa Jag försöker tänka att han nog iaf inte kommer förrän tidigast den 25:e (BF) men jag hoppas ju hela, hela tiden, fast det är inte utan att jag börjar bli lite uppgiven... Idag ska jag iaf till BM och sedan kommer mamma och håller mig sällskap i ett dygn och på torsdag ska jag in på juristmöte på jobbet och så har jag dessutom en tid för klippning då, så det verkar ju som om den här veckan ska gå att ta sig igenom iaf. Just nu sitter jag ute och har ätit en smaskig frukost och lyssnar på radion, och det är då sannerligen ingen dålig sysselsättning :D
    Haha ja. Meningen med denna tråden är ju att vi skall dela med oss av egna erfarenheter och hjälpa varandra.
    Härligt det lät att äta frukost ute men själv är jag så frusen just nu och huset är sviiinkallt då vi inte har någon bra uppvärmning ännu. Tur att det finns filtar säger jag bara. Jag och Max sitter invirade just nu. Sååå mysigt iof.
  • MiniStumpan

Vilken tid är föräldragruppen på tisdag? Jag har glömt av vad bvc sa.
    Hoppas jag hinner komma dit då vi även har urnsättning an min morbror den dagen.

Mia: Vi ville ju inte se dig i morgon ju . Fast det blir kul att se magen en sista gång för nästa fika då har du garanterat din bebis i famnen istället.

Skall man prata tecken på närstående förlossning så kändes det dagen innan som att hela underlivet hade trillat ner en bra bit. Slemproppen hade ju visserligen gått då också. Men däremot hade jag ingen aktivitet i magen. Men det är ju sååå olika för alla. Det ser man ju bara på hur många olika miljarder sätt det finns att föda en bebis på.

• MiniStumpan
    MiaMitisen skrev 2009-06-10 03:32:04 följande:
    Hejsan mitt i natten tjejer.Får se om jag kommer imorgon trots allt. Sitter just nu och klockar värkar. www.varktimer.seÄven om det inte skulle hända något mer blir jag nog hemma. Kommer ju inte sova så mycket eftersom klockan redan är halv fyra. Har varit vaken sen ett ungefär.Så håll nu tummarna för mig!!
    Aaahh vad roligt. Håller tummarna stenhårt

Vi andra ses sedan.
    Måste bara tala om att mitt lilla charmtroll sov i hela 7 timmar i natt. Sååå härligt.
  • MiniStumpan

Undrar hur det går för Mia och Caroline.

Hanna det var inte roligt att läsa att Alex har varit så dålig. Är det samma gamla "rossel" som ligger och irriterar? Eller är det nån astma? Inte kul i vilket fall...

Sara. Jag förstår precis hur du har det. Sågspån och isolering under fötterna är standard i detta huset. Max däremot har inga problem med verktygen och alla ljud. Han har ju bott på enn byggarbetsplats i hela sitt liv. Snart skall all gips upp med tillhörande spackling OCH SLIPNING. Vill inte....känner jag spontant. Slipdamm lägger ju sig överallt. Men man får komma ihåg att det blir fint när det är klart.

Min gullonge har sovit ytterligare en hel natt. Han har, i ungefär en vecka nu, somnan runt halv elva och vaknat runt 4-5. Men de senaste dagarna snarare vid 5. Och så har han käkat ur mina tegelstenshårda bröst och sedan somnat om igen. Wonderful. Nu känns det som att allt slit med nattning, nattamning och arbetet med att få honom att sova i egen säng faktiskt har lönat sig.

• MiniStumpan

Grattis Mia. Kände på mig att det var en tjej Det gick fort och så är du redan hemma. Vi stannade bara en natt också iof men det känns som att det var i morse jag läste att du satt och klockade värkar.

Caroline. Skönt att det inte var vattnet då så att du slipper igångsättning. Bättre om det får starta själv när man inte är beredd på det.

WW. Man skall inte lyssna på folk som inte har egna barn vad gäller hur mycket eller lite man hinner göra i hemmet mellan amningar, blöjbyten och vilor. Nu förstår man ju själv att man innan Max kom inte hade den blekaste aning om vad det innebär att ha en liten bebis. Så du skall inte känna dig som en dålig mamma.
    Du hinner med det du "borde" och det är ju att ta hand om lille Philip. Allt annat kommer i andra hand.
    Ta oss tex. I början åt Max en timma VARJE gång. Då vi inte fick sova på nätterna så sov jag ungefär 2 timmar med Max mitt på dagen och vaknade lagom till nästa amning som varade i, som sagt, en timma. Då hade helt plötsligt 4 timmar förflutit i en följd. Plus att det var minst två timmar innan dess som bara försvunnit i amningsträsket. Så av de 8 timmar som Andreas var på jobbet försvann 6 timmar till bara amma och sova. Så NEJ. Du är ingen dålig mamma.

• MiniStumpan
    simsarabim skrev 2009-06-12 20:32:38 följande:
    allvarligt, hur mycket kan en bebis bajsa på en gång????...undrar bebisens mamma som faktiskt lyckas få bajs på alla body´s och byxor som sitter på på den tiden på dagen - alltså på "bajs-tiden"...och näe, vi använder rätt storlek på blöjan men Ändå lyckas bajet komma upp på ryggen - Varje Gång! lite konstigt tycker jag! hoppas ni haft en bra dag i ÖÖÖÖÖSregnet annars! fint väder vi har i Sverige eller hur?
    Vad jobbigt. Vad kör ni för blöjor. Vi kör med Libero då Pampers inte höll inne kisset. Men med Libero har vi aldrig lyckats få nåt bajs upp på ryggen.
    Kisset stannar väl inte i blöjan alla gånger, det ska jag inte säga. Men när det läcker då är det när han ligger på sidan och sover.

Nu är vi pappa fria hela helgen och denna första dag och kväll har fungerat utan problem. Så nu skall jag lägga mig och hoppas på en långsovande bebis i natt igen.

Natti natt
Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3