Bebisar födda -08 i norra skåne!!
Hej!
Denna tråden är för oss med barn födda -08 och bor i norra skåne!!
Tänkte vi kunde samlas här och prata om allt möjligt och kanske träffas en dag!
Hej!
Denna tråden är för oss med barn födda -08 och bor i norra skåne!!
Tänkte vi kunde samlas här och prata om allt möjligt och kanske träffas en dag!
Jag tog en tur in till Kristianstad idag för att hitta lite kläder. Hittade faktiskt en hel del och för ovanlighetens skull mest till mig själv! Inte ofta man handlar till sig själv, utan det brukar bli mest till barnen.
Jag hoppas ni så småningom hittar ert drömboende (sommarblomma1).
Jag brukar också ha svårt att hitta kläder till mig själv!
Ja det ser i alla fall ljust ut att vi får huset! Vi har nästan kommit överrens om priset och än så länge är inga andra intresserade! Fast man kan aldrig vara säker förrän kontraktet är skrivet...
Ja, det är mycket som ska stämma när man köper hus. Vi har är faktiskt inne på vårt tredje hus. Så vi har liksom varit med om det ett par gånger. Ett tips är att ha allt på papper - vad än säljaren och mäklaren säger - se till att få det skriftligt!
Lycka till!
Ja så känner vi också att mycket skall stämma och vi har hela tiden varit inne på att köpa ett hus där vi vill bo resten av livet . Därför har det tagit 1 1/2 år att hitta något vi vill ha. Vi har budat på några hus men inte gått så långt i budgivningen eftersom de inte har varit värda pengarna enligt oss.
Men just detta hus kan vi tänka oss att gå liiite längre om det behövs för detta vill vi verkligen ha. Passar oss nu med ett barn och sedan med ytterligare ett elöler två barn till. Planlösningen är jättebra, stora rum, ljusa rum, härlig trädgård med staket runt hela, dvs barnvänligt... Ligger i det område där vi vill bo. Huset har allt vi vill ha förutom ett garage, men där är carport och förråd så det funkar. Vi har funderat mycket på vad vi vill ha och behöver ha både i dagsläget och i framtiden så att vi vet att det är ett hus vi kan bo i resten av livet.
Vi köpte hus i september....ca 6 månader sedan exakt....har inte hunnit med alls mycket....målat o lagt nytt golv i sovrummet o klinkat tvättstugan samt torkrummet.....ett enplans hus på 133 kvm + källare...tomt på 2800 kvm....
vi köpte huset av min sambos farmor o farfar...fick det för rätt hyfsat pris....men det kommer ta sina år att komma till rätta...behöver tapetsera överallt...byta golv...nytt kök...fixa badrummet samt toaletten.....måla källaren...som just nu e grisrosa.....byta tak....bygga trädäck....byta lite fönster.....osv....men det får som sagt ta sin lilla tid.....snart ska vi iväg på vår årliga eldning.....vi e ca 20 st som träffas varje år denna helg och eldar o leker lite...kul.....fast vi ska visst vara klara om 1 timme ...hua hua....skynda skynda....har packat allt...bara lilleman som ska med oxå....vink vink
ja, förlåt.. det är en marklägenhet, bostadsrätt, men det känns som hus
det är två våningar och stor tomt. vi bor i hörnan med så just där vi bor är inte ihopklämt mellan två andras bostäder.
Det är ett långt hus med fyra/fem marklägnheter.
Elias klappade förresten sina händer för första gången idag!!
Detta hus vi har lagt bud på där är det bara att flytta in och bo då det byggdes för 9 år sedan. Tror inte att vi ens behöver måla om alla rum för det såg riktigt bra ut.
Fast så småningom vill vi fixa nya köksluckor, måla trappan, göra om badrummen så att vi får dem som vi vill ha dem, men inget av detta är någon katastrof just nu utan går utmärkt att ha som de är ett tag framöver.
Alla golven är jättefina mm.
Låter på mig som om vi fått huset men drömma kan man ju i alla fall....
Åh vad skoj att Elias klappar! Det var en så härlig känsla i magen att se Thilda klappa loss första gången. Det är nästan att man får tårar i ögonen av alla framsteg som görs.
Ja då var Theo 2 tänder rikare...så gulligt....o vassa....men de kom iallefall.
Theo har lärt sig att (hur ska jag förklara)......att ta handlen över munnen så att det låter som indianrop....hoppas ni förstår vad jag menar....så gulligt....
Ha så gulligt med sådana läten! Thilda gör bara vanliga ljud med munnen.
Igår kväll började Thilda för första gången sträcka upp händerna i luften till baka baka kaka som man gör när man säger "och upp till fåglarna i luften" så nu kan hon två rörelser till den sången, klappa händerna och sträcka upp dem i luften.
Jippi! På tisdag skall vi skriva huskontrakt! ***Hoppar och studsar***