• Ellinor Doolittle

Hur hindrar jag grannens katt från att skita i vår rabatt???

Fy f-n va äckligt det är med dessa vidriga katter som skitar ner andras trädgårdar. Vi har särskilt två stycken katter som kommer dagligen och bajsar i våra rabatter. Trevligt va? Särskilt kul för våra två barn som är där och gräver... (som om det inte räcker med att de bajsar i barnens sandlådor ute?)

Vi har en hink iskallt vatten ståendes brevid rabatten och en i vardagsrummet framför fönstret så att vi kan snabbt öppna det och kasta vattnet över katten om vi lyckas. Vi har även en blomspruta att spruta på den med ute, men det är ju inte så lätt att ta dom.
    Vi har prövat att droppa citronsaft i jorden men det hjälper inte, vi har nog för stora rabatter.

Hjälp vi är desperata! Alla tips är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-07 22:12
    ... och nu har dom pissat i hammockdynorna också...

nice...

• Svar på tråden Hur hindrar jag grannens katt från att skita i vår rabatt???
  • Pappa i april

Du är inne på rätt spår, men du behöver rejäla grejer. Skaffa en vattenspruta!

• mion

Fråga på zooaffären el be grannen betala hihi fråga där om ett medel du kan spruta så katterna inte vill gå dit.... funkar inte det så få du ta dig ett snack med grannen...

• Gravid 89

Ellinor Doolittle skrev 2009-04-06 20:57:05 följande:

Tackar för hjälpen!Vitpeppar... att jag inte tänkt på det innan?
    Jag tror det kan funka! Det stod mkt bra på länken tyckte jag (i af det verkade så!) Har ju inte det problemet själv, så
  • Em00

läste att kaffesump ska funka att strö ut över jorden...

• Rigmor Mortis

Det finns sensorer som ska kopplas på vattenslangen Fast en enklare lösning är att sticka ner grillspett med jämna mellanrum, eller att lägga hönsnät (funkar fint med grovmaskigt) på jorden.

Svar på tråden Hur hindrar jag grannens katt från att skita i vår rabatt???