Inlägg från: Eleonoratösen |Visa alla inlägg
  • Eleonoratösen

Hur hindrar jag grannens katt från att skita i vår rabatt???

vitpeppar kör jag i alla fall i krukväxterna, annars hade inget funnits kvar där. De vill då inte äta kattgräs men mina fina krukväxter är visst delikatess! Men de flyr i alla fall vitpeppar.

Sedan har jag hört om någon kryddväxt, hade för mig att det var lavendel (men den kanske drar till sig katter?) Men såg att någon tipsade om mynta, kanske är den då.

Jag har bett mina grannar att om mina hårbollar skulle ge några besvär ska de inte tveka på att kasta/spruta vatten på dem. Det är ju ändå väldigt väldigt effektivt. Dock gäller det ju att komma på dem.

Lycka till!

• Eleonoratösen

singletta: Jag tror att många kattägare (finns inte en chans att jag skulle göra så, jag vill gärna vara vän eller i fall fall på god fot med mina grannar och dels vill jag inte trampa i bajs) efter ett tag inte har kattlåda hemma, för då slipper de ju ta hand om skiten och istället måste katten hitta nya kiss och bajsställen, grannen oftast då. Sedan måste man ju kastrera sin katt, annars gör den inget annat än pinkar på allt och alla!

Testa med vitpeppar, har det regnat för mycket hjälper det inte längre så då får man ut igen och "peppra"

Svar på tråden Hur hindrar jag grannens katt från att skita i vår rabatt???