Inlägg från: lotta26 |Visa alla inlägg
  • lotta26

Helig Birma?

hej! ja har haft både helig birma o hund. men denna katten va jätte elak till hunden. hoppa upp o satte klorna i hunden när den sov ställde sej i trappen så att hunden inte våga gå ner. hon va go på många andra sätt men mycket avundsjuk o sällsskapssjuk. när nån gick ut stod hon o skrek för hon trodde hon va ensam. hon bruka tvinga oss o klappa henne. när hon ville bli klappad så bet hon oss så nätt ihanden. en gång när min sambo låg i sängen så klappa han henne inte, då hoppa hon upp o satte sej o kissa på ryggen på han. han gilla inte katten så mycke efter det. hihi
    när vår son kom blev hon sotis på han o börja kissa i alla hans babysaker! så vi såg ingen annnan utväg än att vi fick lämna bort henne. nu bor hon hos en kompis föräldrar som e pensionärer o har det hur bra som hällst o får en massa uppmärksamhet. min erfarenhet e i alla fall att de e en katt me mycke personlighet. sen skiljer det sej ju klart från katt till katt precis som människor!:) bara lite av min erfarenhet av rasen helig birma:)

• lotta26

ja men som ja skrev så kan väl personligheter skilja sej på katter oxå!

• lotta26

ja har erfarenhet av många andra katter o ingen annan har betett sej som hon.
    trådstartaren fråga efter erfarenheter o då får jag väl skriva va jag upplevt. ja skriver ju inte att all birmor beter sej som hon!

Svar på tråden Helig Birma?