Hjälp mig fatta detta svåra beslut
Jag vet inte hur jag ska börja skriva detta. Jag har en dobermanntik som jag nu haft i tre år. Det har gått upp och ner och jag vet inte vart det blev fel. Hon är en problemhund och jag vet att jag har gjort mycket mycket fel och blandat för mycket olika regler mm. Hon har blivit ett hopplöst fall.
Hon skäller på en del andra hundar , hon kan inte vara ensam hemma för då skäller hon tilöls grannarna klagar, hon skä'ller på andra hundar när vi åker bil, skäller som en tok i bilen om hon blir lämnad ensam. Hon skäller inomhus så fort hon hör något men samtidigt är hon världens underverk och har satt spår i mattes hjärta. hon är hur snäll som helst mot våran dotter på 5 månader och har accepterat henne otroligt bra som en del av familjen. Hon är den mysigaste hunden med den härligaste personligheten jag har träffat men min sambo jobbar otroligt mycket och då blir jag hemma och ingen vill hälsa på för vår hund får spel, ska hoppa och busa och vara helt överlycklig som om hon aldrig träffat en människa någon gång.
Jag har testat det mesta. Tröttat ut henne tills hon stupat, tränat kontaktövningar sen hon var valp, tränar dagligen när tiden finns, leker med, uppskattar, belönar men hon skiter i mig när inte husse är hemma.
Jag vet inte hur jag ska göra. tankarna på avlivning har funnits då jag är så osäker på om hon skulle få det bra hos någon annan. Hur hon skulle känna om jag lämnade bort henne och aldrig mer kom tillbaka. Sen rädd för att sälja till fel person men inser även att det borde ju finnas en lämplig person som har tid och ork att ta över där jag slutade bry mig för ja, jag har slutat bry mig för jag är så trött, så galet trött så jag gråter mig själv och min dotter till sömns ibland när hon skällt ut grannen och väckt bebis.
Jag känner mig misslyckad som hundförare och är van vid hundar sen barnsben men någonstans gick det snett och jag vet inte hur jag ska reparera detta, jag vet inte ens om det går eller om jag orkar mer...
Hur ska man tänka? Vad ska man göra? hur tänker hunden när man säljer....jag gråter vid tanken men jag vet inte vart jag ska ta vägen snart!