Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

förbannade bortskämda unge!!!

Rosagul skrev 2009-04-10 21:18:42 följande:
    Skulle aldrig lämna en 16 årig ensam hemma en vecka medan jag är miltals därifrån !I så fall skulle hon fått bo hos släkting.MEN jag anser också att det är oförskämt beteende och otacksamt.Faktiskt.Förstår att du är ledsen på henne - hade jag med varit! KRAM
    :-O Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år.. Tycker gott man ska kunna lämna en 16 åring ensam hemma i 1 vecka.
  • BlommyNess12
    mandelblomma skrev 2009-04-10 21:22:38 följande:
    Helt olika för olika 16 åringar skulle jag vilja säga, min 16 åring får inte vara sjäv hemma. :)
    Nej, men jag är av den åsikten att är man gammal nog för att själv bestämma om man ska flytta hemifrån eller inte, så ska man vara gammal nog att kunna vara ensam i 1 vecka.

Men det är ju bara min åsikt.
  • BlommyNess12
    Silverkatten06 skrev 2009-04-10 21:26:27 följande:
    Fast de flesta 16-åringar får inte bestämma själva om de ska flytta hemifrån eller inte...
    Jopp, enligt lag så får dem det. Tro mig, jag var just i den svängen med min mamma
  • BlommyNess12
    h8him skrev 2009-04-11 11:00:38 följande:
    När man är 16 år väljer man själv var man ska vara folkbokförd. Föräldrarna är försörjningsskyldiga oavsett var man bor.
    Japp, så är det, och jag sa "tack och adjö, tack för 16 fina år" när jag fyllde sexton och flyttade till egen lägenhet. Och självklart ville inte mina föräldrar gå med på det, men efter att de ringt polisen och polisen förklarat att såhär säger lagen osv, så fanns det inte mycket mer de kunde göra än att komma över och hjälpa mig packa upp porslinet.. Typ.
  • BlommyNess12
    Rix skrev 2009-04-11 13:19:48 följande:
    Ok fel av mig, man får flytta men jag fattar inte hur lagen kan vara sådan för vi skulle inte ha råd att bekosta en bostad /hushåll till.
    Nej det behöver inte inte göra, det enda ni behöver göra i sånt fall är att betala underhåll till honom/henne. Vet inte vad minimi-underhållet ligger på men det är väl 1373? Jag krävde dock inte mina föräldrar på något underhåll. Jag hade egen inkomst.
Svar på tråden förbannade bortskämda unge!!!