Inlägg från: Trixi8 |Visa alla inlägg
  • Trixi8

avskedad!

BettanB skrev 2009-04-08 18:09:45 följande:
    Jag är inte helt övertygad om att din sambo har rätt där; det är mycket möjligt att de får säga upp dig för att ta in ett städföretag. Däremot så börjar, som sagt, uppsägningstiden att löpa när du kommer tillbaks till jobbet. Mao har du absolut rätt att få fullt betalt under uppsägningstiden (om du jobbar förstås).
    även om hon inte jobbar.
  • Trixi8
    vivvan skrev 2009-04-09 09:49:45 följande:
    jag är inte med i facket tyvärr, klantigt men jag gick ur då dom inte hjälpte mig när jag fick sparken från ett annat jobb då jag blev gravid...jag har inte alls många frånvarodagar men är det så, så kan jag väl inte göra så mycket då...
    begär längre FL-ledighet nu med en gång eftersom uppsägningstiden inte börjar förren du är tillbaka.
  • Trixi8
    smurfans skrev 2009-04-09 12:47:50 följande:
    Hur kan hon få lön om hon inte jobbar uppsägningtiden? Såvida hon inte har arbetsbefriad uppsägningtid förståss men det har hon inte skrivit nåt om...
    du svarade ju på det. en arbetsgivare kan inte kräva att man ska jobba under uppsägningstiden.
  • Trixi8
    smurfans skrev 2009-04-09 12:51:28 följande:
    Fast arbetsbefriad uppsägningstid är någon arbetsgivaren kan erbjuda, inget man har rätt till.
    du har rätt till att inte behöva arbeta under uppsägningstiden
  • Trixi8
    smurfans skrev 2009-04-09 12:57:18 följande:
    Har jag aldrig hört. Skulle gärna vilja läsa mer om detta. Vet du vart det finns info?
    hänvisar till facket.
  • Trixi8
    smurfans skrev 2009-04-09 13:08:24 följande:
    Fick ingen sån info när jag blev uppsagd. Dom verkade också tycka det var bra att jag inte hade arbetsbefriad uppsägningtid så jag istället fick jobba. Fackets hemsida ligger nere och alla ombudmän hade gått hem men jag får kolla det senare.
    att det är bra att jobba under uppsägningstiden?
  • Trixi8
    smurfans skrev 2009-04-09 13:11:08 följande:
    Japp
    är det verkligen det?
  • Trixi8
    smurfans skrev 2009-04-09 13:17:43 följande:
    För att få erfarenhet antar jag.
    av vad?
  • Trixi8

är ju bättre att söka jobb under uppsägningstiden än att jobba på stället man blivit avskeddad/uppsagd från.

Svar på tråden avskedad!