avskedad!
Hej!Jag är just nu mammaledig men har en anställning på en vårdcentral på 30%
som lokalvårdare. jag har varit anställd i ett år nu.
Jag fick ett samtal från jobbet idag och hon som ringde sa att dom nu letade en firma som skulle ta över mitt jobb pga att vårdcentralen själva måste fixa vikarier när jag är sjuk vilket är svårt för dom.
det har ju gjort att jag nästan fått gått och jobbat sjuk för att jag tycker ju också att det känns jobbigt är jag vet att det inte blir riktigt städat (egentligen inte mina problem).
Och dom ville egentligen haft en firma från början vilket jag inte heller kan rå för...
i alla fall undrade hon om jag ville komma och jobba dom 3 månader som uppsägningstiden är men jag tackade nej eftersom jag hellre är hemma med min lilla dotter, och vi klarar oss ekonomiskt ändå.
Jag fick min lilla tjej den 10 mars och har bara varit hemma en månad men hade tänkt börja i maj igen.
Hon skulle fixa alla papper som jag skulle komma och skriva på nu någon dag.
När min sambo fick höra detta blev han vansinnig och bad att få ringa upp och prata med hon som ringt mig, vilket han fick.
han menar på att det har gått helt fel till och jag absolut inte ska skriva på nått.
Eftersom jag har en fast anställning kan dom inte bara sparka mig när jag inte misskött mig och att dom borde betala mig lön i minst dom tre månaderna uppsägningstiden är...
jag är inte så bra på hur det fungerar men det låter ju rimligt att dom borde kompensera mig på något sätt.
min sambo menar på att det dom gör är lagbrott!
vad ska jag göra?