• Tecken

Hur länge har du haft busskort?

Såg en liknande omröstning som handlade om hur länge folk haft körtkort. Jag tycker den var lite diskriminerande, då många inte har körkort. Så, hur länge har du haft busskort? Skriv gärna vad det kostade också och när det går ut!

• Svar på tråden Hur länge har du haft busskort?
  • Tecken

Jag har inget busskort, jag åker på förköpsremsa. Hellre det än att sitta inne i bussen, liksom.

• smurfans
    Tecken skrev 2009-04-09 15:06:24 följande:
    Jag har inget busskort, jag åker på förköpsremsa. Hellre det än att sitta inne i bussen, liksom.
    Wow, som en flygande matta alltså!? Vart kan man köpa såna?
  • Högst32tecken

Jag blir illamående när jag tänker på vad alla mina månads och säsongskort har kostat mig under de 10 år jag bott i Stockholm. Nu är jag föräldraledig så jag åker buss gratis och slipper sitta utanför på skämsremsa.

• Sencha

Öh... till och från sedan jag var 17. Så i snart 17 år.
    Mitt nuvarande går ut idag - eller gäller till och med idag.

0401 & 0807
  • Tecken
    Sencha skrev 2009-04-09 15:13:47 följande:
    Öh... till och från sedan jag var 17. Så i snart 17 år.Mitt nuvarande går ut idag - eller gäller till och med idag.
    Fast kan man räkna så? Och hur gör man om man haft ett glapp? Är det överhoppningsbar tid?
  • Tecken
    smurfans skrev 2009-04-09 15:09:54 följande:
    Wow, som en flygande matta alltså!? Vart kan man köpa såna?
    Ja, just så. Finns att köpa på t ex Pressbyrån
  • Runguska

Jag har haft mitt i omgångar, men skaffade mitt första då jag började gymnasiet. Innan lånade jag mammas kort. Då jag pluggade på universitet hade jag pendlarkort under några år, men har nu gått tillbaka till reguljärt rabattkort.

• Tecken

Jag började nog när jag var 14-15. I början delade jag med ett syskon, och det uppstod då ofta situationer när vi båda ville samtidigt - vem skulle då bli utan?

• Bong
    Tecken skrev 2009-04-10 10:42:21 följande:
    Fast kan man räkna så? Och hur gör man om man haft ett glapp? Är det överhoppningsbar tid?
    Det viktigaste är att komma ihåg att man aldrig får ersättning för den överhoppningsbara tiden. Kan bli fel i deklarationen om du skriver in glappet.
  • Tecken
    Bong skrev 2009-04-10 11:13:37 följande:
    Det viktigaste är att komma ihåg att man aldrig får ersättning för den överhoppningsbara tiden. Kan bli fel i deklarationen om du skriver in glappet.
    Mmm, det var det jag tänkte på! Och så om man köpt busskort för att åka till jobbet, är ledig några dagar och under dessa dagar går kortet ut - då nollas man väl? Alltså får köpa till fullt pris, och inte reducerat? Och hur är det om man köper studerandekort?
Svar på tråden Hur länge har du haft busskort?