• Tecken

Hur länge har du haft busskort?

Såg en liknande omröstning som handlade om hur länge folk haft körtkort. Jag tycker den var lite diskriminerande, då många inte har körkort. Så, hur länge har du haft busskort? Skriv gärna vad det kostade också och när det går ut!

• Svar på tråden Hur länge har du haft busskort?
  • Bong

hot fuss skrev 2009-07-05 20:01:17 följande:

idag köpte jag mig mitt busskort!
    Utmärkt! Du vill alltså köra bussen? Strålande eftersom vi haft lite problem med tidigare vikarier. Måste bara upplysningsvis informera dig om att lön aldrig betalas ut i kontanter, däremot går det bra att gå till damen på Pressbyrån och kvittera ut varor till samma värde som din lön. Deal?
  • Tecken

Bong! Jag har verkligen saknat dig! Om du visste vad som har hänt här utan dig. Det är lite tragikomiskt faktiskt. Alla företagets pengar är borta. Man måste tydligen betala skatt i det här landet. Så kan det gå. Men jag börjar gärna om från början. Jag är bra på sånt.

Hade jag vetat att du skulle hooka upp med Igor, så hade jag varnat dig för hans... ehm... åkommor. Han är känd för det. Testa med makrill, det lindrar.

• Miamou
    Har varken kör; eller busskort

Jag går för det mesta och när jag väl åker buss så köper jag lösbiljetter!
  • mammamu och kråkan
    Miamou skrev 2009-07-05 23:53:57 följande:
    Har varken kör; eller busskort Jag går för det mesta och när jag väl åker buss så köper jag lösbiljetter!
    Ett tips...
    Gå till biblioteket och låna lösbiljetterna istället, det är absolut mest budget!
    Annars hade du lika gärna kunnat prenumerera på månadskortet.
    I och försig kan det ju vara lite svårt att sista-minuten-låna en viss biljett.
    Och det värsta av allt, tänk om någon inte har lämnat tillbaka lösbiljetten, du bokat, i tid!?
  • Tecken

mammamu och kråkan skrev 2009-07-06 00:01:16 följande:

Ett tips... Gå till biblioteket och låna lösbiljetterna istället, det är absolut mest budget!Annars hade du lika gärna kunnat prenumerera på månadskortet.I och försig kan det ju vara lite svårt att sista-minuten-låna en viss biljett.Och det värsta av allt, tänk om någon inte har lämnat tillbaka lösbiljetten, du bokat, i tid!?
    I vårt företag erbjuder vi helhetslösningar. Hör av dig om du är intresserad, Bong vet mer.
  • mammamu och kråkan
    Tecken skrev 2009-07-06 00:14:58 följande:
    mammamu och kråkan skrev 2009-07-06 00:01:16 följande:
    I vårt företag erbjuder vi helhetslösningar. Hör av dig om du är intresserad, Bong vet mer.
    Kanske skulle skicka över mitt CV - har ni överbliven någon konsultstjänst?
  • Tecken

mammamu och kråkan skrev 2009-07-06 00:18:02 följande:

Kanske skulle skicka över mitt CV - har ni överbliven någon konsultstjänst?
    Företaget har ju legat lite på is, på sistone. Men jag ska kolla upp det, absolut. Möt mig vid telefonkiosken, den utanför ICA, men innan Apoteket.
  • mammamu och kråkan

Skyller min grammatiska miss i ordföljden på att mina fingertoppar är helt utnötta efter att ha ryckt utgågna busskort ur näven på intet ont anande fuskresenärer.

Dessutom ska ni se hur ful tummen blir av att mata ner falskmyntarnas verk i strimlaren...
    (note to self: dra tillbaka tummen innan den når strimlaren)

• mammamu och kråkan

Men du... Apoteket har ju monopol på telefinkiosken idag.
    Man får inte stå utanför den om man inte har stödstrumpor på.
    Går det bra om vi ses lite längre fram - vid den gamla glasskiosken?

• Tecken

mammamu och kråkan: Varför sa du inte det? Att du har kontakter med falskmyntare? OCH att du har tillgång till en strimlare? Jag kan faktiskt på rak arm lova dig en intermittent anställning. Du kan börja på torsdag, om det passar. Du får lön efter prestation och prestation efter lön. Låter det bra?

• mammamu och kråkan
    Tecken skrev 2009-07-06 00:23:58 följande:
    mammamu och kråkan: Varför sa du inte det? Att du har kontakter med falskmyntare? OCH att du har tillgång till en strimlare? Jag kan faktiskt på rak arm lova dig en intermittent anställning. Du kan börja på torsdag, om det passar. Du får lön efter prestation och prestation efter lön. Låter det bra?
    Men åååå - jag tackar ja på gående stödstrumpa!
    Prestation efter lön låter alldeles utmärkt och som bonus kan jag säga att strimlaren nyss varit inne på service, så nu kan vi skära dubbelt så fort!

Kanske man kan få tigga till sig företagets nyckelband?
    (det är till min ehrm...DOTTER...hon samlar)
  • Tecken

Du kan få två nyckelband, mot ett litet löneavdrag. Du kan få ett signerat kort på mig också, som visar när jag påtar i min grannes potatisland. Tittar man riktigt noga på bilden, så kan man se grannen i bakgrunden också - han ser inte glad ut. En fin bild att ge till barnbarnen i jul. Sedär, nu har jag räddat din jul också. Det kallar jag en helhetslösning.

• mammamu och kråkan

...men du, den här anställningen blir ju bara bättre och bättre!
    Självklart tar jag ett extra nyckelband mot ett visst avdrag på lönen.
    Bonussystem - har ni det?
    Vid 40 nya busskortsanvändare får man en gratis micropopcorn
    Vid 80 nya busskortsanvändare får man en bytta till dem
    och vid 120 nya busskortsanvändare får man en gratis bussresa till Gustavsvik.
    (Givetvist mot uppvisande av giltigt busskort)

Ett förslag till PR-avdelningen kanske? Jag PM:ar er AD!

• Tecken

Bonussystem? Som sagt, företaget har precis kommit igång igen, men vi ska appselut kolla upp det. Jag gillar din stil. Den går nog hem på landsbyggden.

Jag måste nog gå och lägga mig nu. För jag väntar ett otroligt viktigt samtal imorgon vid 16.03-tiden. Vill vara riktigt utsövd då. Vi karriärskvinnor måste lära oss att ta pauser och säga nej ibland också. Jag säger inte nej, jag säger god natt istället.

• Bong

Vad är det jag hör? Har vi konkat? Nåja, för att citera en känd gammal slagdänga- börja om från början, börja om på nytt trallalalala.
    Det löser sig. Ser att du iallafall aktivt har letat nya medarbetare! Bra där! Så länge du inte kickar mig är allt ok.

Förövrigt kan jag meddela att turen till Gardasjön gick helt planenligt! Blomsterprakten var bedövande och vi fick med nästan alla seniorer hem igen. Ingmar vrålade dock nånting om att han aldrig sett så praktfulla fikusar förut innan han sprang åt helt fel håll. Antar att han dimper ner som ett expresspaket vilken dag som helst så slutet gott, allting gott.

Ja, det var synd att du inte varnade mig för Igor innan det var försent. På så vis hade jag kunnat undvika myror i änglatrumpeten och ett flertal penicillinkurer. Men inget ont som inte har något gott med sig, till dags dato har jag övertrasserat mitt högkostnadsskydd så till den milda grad att jag numera har egen ingång på Apoteket, du vet det som ligger bredvid ICA. Rasande trevliga människor som jobbar där! Speciellt hon med mustachen.

Är rädd att vi måste hitta en ny löneansvarig eftersom damen på Pressbyrån fått ihop det med tidningsbudet och emigrerat till Abisko. Känns lite i längsta laget att skicka våra stackars vikarier, som redan har det tufft nog, dit för att hämta ut sin månatliga Hemmets Journal.

Frågor på det?

• Tecken

Bong: Kära kollega, vapendragare, ljuset i mitt yrkesliv - jag vet inte om jag skulle gå så långt som att kalla det för att konka. Gå i KK låter mycket häftigare, och kan och bör misstolkas.

Så det är du som är skyldig till ombyggnaden av Apoteket? Nåväl, inget ont som inte för något gott med sig! Gissa vem som spikat i varenda mollyplugg som håller uppe skruvarna, i vilka dörrkarmen till din dörr på Apoteket sitter? Japp, undertecknad. Jag har startat en sidofirma nu. Byggbranschen går bra, alla är så skruvade nuförtiden. Och jag, jag kan verkligen skruva den som Beckham!

Abisko? Ja, jag vill ju helst se lösningar och inte problem. Kan vi inte rekrytera lokalt? Vi anställer alla arbetslösa i Abisko. Fatta, vad cred vi kan få, vi kanske kan bli "Årets småföretagare som stävjat arbetslösheten i Norr".

Jag vet inte om jag har några frågor, faktiskt. Blev så rörd när jag läste om er lyckade resa. Du köpte väl det där som jag bad dig om? Det är ju lite knepigt att få tag på det här hemma, vettu.

Och du - visste du att mustaschtanten är en jävel på att vifta på öronen och vissla Walzing Mathilda samtdigt? Bjud över henne på en kopp kaffe. Det gjorde jag, det är en härlig dam med skinn på näsan och knävelborrarna på rätta stället.

Svar på tråden Hur länge har du haft busskort?