Pojkar får inte leka med dockor?
Han är rädd för att hans söner ska bli fjolliga.
Han tycker alltså att den största fasan är att en ev son inte blir en riktig karl. Så skulle jag tolka det, inte hur han ser på kvinnor.
Så är det för övrigt en idiotisk åsikt, eftersom docklek är jättebra för båda könen. Man får öva på att ta hand om någon, och man kan också passa på att leva ut sin egen ilska mot sina föräldrar och prova på att vara elak och straffande förälder omväxlande med god och omhändertagande (som barn ju upplever sina föräldrar) vilket gör att man får en chans att bearbeta sin tillvaro. Man får också en chans att förbereda sig för att få syskon. Män ska ju också bli fäder, och förhoppningsvis ta hand om och sköta sina barn innan ungarna har nått skolåldern.
Om pojkar är intresserade av att leka med dockor så ska de självklart göra det, precis som flickor. Om de inte är intresserade så ska de självklart slippa, precis som flickor. Men jag tycker att man aktivt ska erbjuda både pojkar och flickor dockor och docklek eftersom det tränar egenskaper som är nyttiga att ha när man är vuxen.
Jag avskyr när folk säger att det är naturligt för flickor att leka med dockor eller att det är naturligt för pojkar att skräna och slåss, för då dömer man ut både mig och min son som Onaturliga. Jag gillade nämligen inte dockor och han gillar inte när det blir för stökigt, då går han undan.Inte leker han med bilar heller (eller dockor).