Inlägg från: Lillansmamma75 |Visa alla inlägg
  • Lillansmamma75

Pojkar får inte leka med dockor?

Barn är barn, vad spelar det för roll om tjejer leker med bilar, killar med dockor? Det är vi vuxnas tankar om vad som VI tycker är rätt och fel som smittar av sig på barnen. De bryr sig inte, barn tycker inte det är konstigt att killar leker med dockor eller klär upp sig i klänningar, hattar och högklackat. Lika lite som en pojke tycker det är konstigt om en tjej har hammar och spik och leker. Tycker det är underbart när jag lämnar på dagis och killarn kommer ut i klänningar och halsband :)
    Min 3½ åriga tjej leker hur mycket som helst med Byggare Bob, Bilar (Cars), lego, men oxå Barbie och allt "tjejigt" - tycker inte det spelar roll - tycker det är viktigt att barn leker med det DE tycker är kul - ser det som utveckling och att de har möjligheter. Då kanske de blir mer öppna för allt när de blir vuxna med :)

Sen tycker jag det är hemskt att det ska behöva bli en så himla dåligt stämning och dumma kommentarer under denna tråd (ofta på Familjeliv tyvärr tycker jag) Man kan väl uppföra sig som vuxna även om man har olika åsikter?? Skärpning säger jag... suck - räcker med allt tråkigt i världen om man inte ska tjafsa på ett forum som kan hjälpa oss föräldrar till att göra det bästa för våra barn....

Svar på tråden Pojkar får inte leka med dockor?