• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • Lanloun
    Bumblebina skrev 2009-04-09 19:27:29 följande:
    De har faktiskt samma märken som vanliga affärer också, bara billigare... Arlas mjölk, ost osv, pågens bröd osv... Du kanske ska gå in och kolla vad de har? De har inget köptvång...
    Jaha, trodde de bara hade tyska märken. Är de billigare än Willys också eller?
  • Lanloun

Raka Pungen skrev 2009-04-09 19:25:47 följande:

Klart man inte vågar! Enligt tyska statistikcentralen har 30% av de som köpt livsmedel från Lidl dött inom 3 månader, och 45% har fått skador för livet, främst i hjärnan (det finns nån mask i Lidl's grötflingor t.ex. som äter upp hjärnan inifrån)
    Haha, detta är inte skrivet i sandlådan!
    Jag är seriös.
  • Lanloun
    Moniqe1979 skrev 2009-04-09 20:00:20 följande:
    favoriter från lidl hemma hos oss är bla. krossade tomater på burk vet ej om de är billigare än annat men goda och lagom krossade. 2 liters vaniljglassen i blå bytta jätte mycket god vaniljsmak. deras prinskorv mycket kött i och trevlig koncistens på skalet. köttbullarna (de vacum packade) blir inte dålig i magen av dem som med tex mamma scans (tål inte soja protein) frysta kebab köttet frysta vitlöksbrödet MUMS MUMS MUMS äppel juice 1 liters grön tetra god smak 1 liters päron cider på glasflaska mycket päron smak inte för söt. port salut ost skiljer ca 10-15 kr på priset mot närmsta "vanliga" affär lika så milda smörgås margarin. köper mycket potatis och grönsaker där brukar vara frächt och bra priser speciellt på färska champinjoner och ruccola mm älskar även deras boxar med "tissues" (cosmetics wipes) underbara till bland annat små snoriga barn näsor då pappret inte river men ändå så pass tjockt att det inte helelr smälter sönder direkt.
    Tack för alla tips!
    Jag brukar köpa Eldorados ansiktsservetter i sån där box. Kostar ca 10 kr på Willys hos oss. Vad kostar de på Lidl?
  • Lanloun

Vårat Willys här i Karlstad är jättebra och väldigt fräscht, dom har nyss byggt om.

• Lanloun
    Einstein skrev 2009-04-18 12:44:50 följande:
    Jag bor i närheten och har handlat på Både Willys och Lidl på Wåxnäs. Jag kan säga att jag inte skulle kunna få med mig allt på min lista om jag åkte till Lidl. Nu har jag visserligen bara varit på Lidl två gånger, men jag gillar verkligen inte den affären! Nu håller de ju på och bygger en ny affär (Åh vad heter det där då? Hör det till Kroppkärr kanske?), den kanske blir bättre. På Wåxnäs tyckte jag mest att det var en massa onyttigheter. Fast åk dit och skaffa dig en egen uppfattning, Willys ligger ju bara ett stenkast bort så det är ju bara att åka dit efteråt.
    Åh tack för infon Jo de håller på o bygger på kroppkärr... ligger ju ganska nära kronoparken, där jag bor. Hm, undrar om man kan ta sig dit med bussen ?? vad tror du ??
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?