• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • stjärndamm

Handlar aldrig där i stort sett, men minns att mjölken är inte god.. Deras alltså.

• Raka Pungen

Klart man inte vågar! Enligt tyska statistikcentralen har 30% av de som köpt livsmedel från Lidl dött inom 3 månader, och 45% har fått skador för livet, främst i hjärnan (det finns nån mask i Lidl's grötflingor t.ex. som äter upp hjärnan inifrån)

• Bumblebina

De har faktiskt samma märken som vanliga affärer också, bara billigare... Arlas mjölk, ost osv, pågens bröd osv... Du kanske ska gå in och kolla vad de har? De har inget köptvång...

• Lanloun
    Bumblebina skrev 2009-04-09 19:27:29 följande:
    De har faktiskt samma märken som vanliga affärer också, bara billigare... Arlas mjölk, ost osv, pågens bröd osv... Du kanske ska gå in och kolla vad de har? De har inget köptvång...
    Jaha, trodde de bara hade tyska märken. Är de billigare än Willys också eller?
  • Vaniljlatte

Jag gillar deras blöjor. Nu är ju det inte mat, men de är bra och billiga!

Som Bumblebina säger så har de ju "vanliga" märken också. Men de har en yoghurt som är så otroligt god! Den är på flaska och är lila har jag för mig. Minns inte vad den heter dock.

• Lanloun

Raka Pungen skrev 2009-04-09 19:25:47 följande:

Klart man inte vågar! Enligt tyska statistikcentralen har 30% av de som köpt livsmedel från Lidl dött inom 3 månader, och 45% har fått skador för livet, främst i hjärnan (det finns nån mask i Lidl's grötflingor t.ex. som äter upp hjärnan inifrån)
    Haha, detta är inte skrivet i sandlådan!
    Jag är seriös.
  • Glamrockare

jag säger så här vågar du handla på willys så bör du våga handla på Lidl.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • toppzen

tycker inte det är nån större skillnad på willys och lidel affärsmässigt.
    Båda är lite hal skabbiga :P Men billiga

• Bumblebina

Ja, på vissa grejer är de faktiskt det.

Lanloun skrev 2009-04-09 19:29:26 följande:
    Jaha, trodde de bara hade tyska märken. Är de billigare än Willys också eller?
  • Marline

Jag har en kompis som nästan alltid handlar på Lidl och har inte råkat ut för något äckel. Däremot känner jag en som köpte vita bönor där och den burken var full med vita larver. En annan köpte pasta som var full med larver och larvägg.

Det var ju något reportage i tidningen om lidl och deras maskfyllda varor. En amn som köpt lasagneplattor med larver i. Det visade sig att de körde "färska" varor till butiken tillsammans med sopor.

Jag skulle efter mina vänners äckliga överaskningar inte handla på lidl. Men det finns säkert bra varor också.

Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?