• Einstein

Vågar man handla på Lidl?

Lanloun skrev 2009-04-09 20:09:10 följande:
    Vårat Willys här i Karlstad är jättebra och väldigt fräscht, dom har nyss byggt om.
    Jag bor i närheten och har handlat på Både Willys och Lidl på Wåxnäs. Jag kan säga att jag inte skulle kunna få med mig allt på min lista om jag åkte till Lidl. Nu har jag visserligen bara varit på Lidl två gånger, men jag gillar verkligen inte den affären! Nu håller de ju på och bygger en ny affär (Åh vad heter det där då? Hör det till Kroppkärr kanske?), den kanske blir bättre. På Wåxnäs tyckte jag mest att det var en massa onyttigheter. Fast åk dit och skaffa dig en egen uppfattning, Willys ligger ju bara ett stenkast bort så det är ju bara att åka dit efteråt.
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 18:46:37 följande:
    lidel är ju inte en vanlig mat affär dar man kan vänta sig att hitta allt utan en discounter som har ett utbud av billiga produkter kompletera far man gjöra nagon annan stans
    Jo, men socker- och fetthalten är nog i genomsnitt väldigt hög på Lidl.
  • Einstein
    Lanloun skrev 2009-04-18 18:51:41 följande:
    Åh tack för infon Jo de håller på o bygger på kroppkärr... ligger ju ganska nära kronoparken, där jag bor. Hm, undrar om man kan ta sig dit med bussen ?? vad tror du ??
    Jag är dåligt på hur bussturerna går, men det skulle nog gå.
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 19:05:55 följande:
    det beror pa vaddu handlar för nagot. tror inte en lidel potatis har mer socker äm en coop potatis
    Jag skrev i genomsnitt och syftade då på affärens hela utbud.
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 19:14:54 följande:
    ja jag skrev att ´det är en discounter och ingern vanlig mat affär vad har det med deras socker halt att gjöra??? jag skrev att man maste kompletera nagon annan stans. det har liksom inget med om fetthalten i genomsnit hos deras varor är högre än hos ica. Dom för inte allt utan en utvald palet av saker som dom kan trycka priserna pa.
    Fast i mitt fall så blir det snarare så att jag får komplettera på Lidl. Det får vara hur billigt det vill, men de flesta av deras varor är jag inte det minsta intresserad av.
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 21:55:34 följande:
    JAg tycker att dom har toppen bas grejor ris pasta bröd grönskaer och även burkar och frysta färdiga rätter som är väldigt mycke biligare och minst lika bra!
    Jag har som sagt bara varit där två gånger och jag konstaterade att jag lika gärna kunde handla på Pekås (lokal lågpriskedja som ingår i Konsum Värmland) eller Willys hemma som ligger närmare. Visst vissa varor kanske är lite billigare på Lidl, men inte så att jag tycker att det är värt besväret.

Ts, har du testat Pekås? Har ni det uppe på krp? De är i alla fall billigare än Willys hemma.
  • Einstein
    Einstein skrev 2009-04-18 22:16:45 följande:
    Jag har som sagt bara varit där två gånger och jag konstaterade att jag lika gärna kunde handla på Pekås (lokal lågpriskedja som ingår i Konsum Värmland) eller Willys hemma som ligger närmare. Visst vissa varor kanske är lite billigare på Lidl, men inte så att jag tycker att det är värt besväret. Ts, har du testat Pekås? Har ni det uppe på krp? De är i alla fall billigare än Willys hemma.
    Såg att ni inte har Pekås på krp, men det finns ju en på Rud. Dit har du väl fina bussförbindelser från krp?
  • Einstein

...sedan har du ju Netto på Södra Råtorp med, men där har jag aldrig varit in.

• Einstein
    Yariija skrev 2009-04-19 12:39:36 följande:
    Jag sparar ca: 700:- i veckan på att handla på Lidl istället för Coop Forum, de har alla varor jag brukar handla och jag é sjukt nöjd med att ha så mycket mer pengar över varje månad =)
    Fast Coop Forum är ju å andra sidan väldigt dyrt. Frågan är om ts har så mycket att spara på att byta från Willys till Lidl. Vi har sparat massor på att gå över från Coop Forum till Pekås och då är Pekås även anslutet till Medmera (Pekås finns bara i Värmland, där också ts bor).
  • Einstein
    Missimo84 skrev 2009-04-19 12:40:33 följande:
    Nope, handla inte där... Man kan få rabies av att bara gå innanför dörren har jag hört
    Jaha, är det därför jag dräglat så den senaste tiden!
  • Einstein

Är det stor skillnad på olika Lidlvaruhus? Jag var in på deras hemsida och kollade nu och på erbjudanden så var det bara en massa kläder och saker... Är det alla saker de har, för annars förstår jag inte hur de ska ha plats för dem i butiken i Karlstad.

• Einstein

Hur billigt är det egentligen att handla på Lidl? Att det är billigare än Coop Forum och de andra dyrare affärerna är ju självklart. Fast hur ligger priserna egentligen i jämförelse med t ex Willys? Då menar inte på vissa utvalda lockvaror utan överlag och att man utgår från Lidls lite mer begränsade sortiment.

• Einstein
    funfactory skrev 2009-04-20 14:48:06 följande:
    Jag vet till 100% att Lidl är billigare än netto. Men vet inte hur det står till med Willys.
    Jo, men hur mycket billigare? Det kan ju inte röra sig om några stora summor. Det vore lite intressant att välja ut ett gäng basvaror och göra en jämförelse mellan olika kedjor och olika orter.
  • Einstein
    funfactory skrev 2009-04-20 15:07:03 följande:
    Jag tycker Netto är lika dyrt som ICA Maxi. När jag handlar där och handlar på netto ungefär samma varor så är det inte stor skillnad på slut summan. Dock när jag handlar på Lidl blir det alltid 150-200kr billigare =) Willys är också billigt vad jag vet, men eftersom det inte finns någon här i närheten så handlar jag inte där så mycket..
    Vi har ett Netto i Karlstad, men jag har aldrig varit dit.
  • Einstein

Det gäller ju verkligen att ha ögonen och minnet med sig när man ska handla billigt, för vissa varor kan vara dyrare i de billiga affärerna.

• Einstein

Vi handlar mest på Pekås och fördelen mot att handla på Ica eller Coop Extra, som vi också har i närheten, är att de inte har en massa saker som man egentligen inte ska ha! Där tror jag att vi tjänar massor på, men tyvärr så fattas det ofta något som vi behöver och då måste man ju ändå åka till någon av de andra affärerna.

• Einstein
    funfactory skrev 2009-04-20 15:34:08 följande:
    Och då kostar det massa bensinpengar (om man nu kör bil) Vi har alla våra butiker i en klunga så fattas det något så springer man bara in där man vet att det finns. Men oftast handlar jag själv på Ica eller Hemköp. Jag handlar på lidl när vi har lite sämre ekonomi
    Vad värre är att det tar tid att springa i olika affärer, jag vill få in mina varor i kylskåp så snart som möjligt.
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?