• iacata

Vågar man handla på Lidl?

Du är inte feg och fördömande. När Lidl kom till det område där jag bodde förut i, tyckte jag att wow en billig affär att handla i. Sedan fick jag höra om hur de anställdas förmåner och löner såg ut(inte enligt svenska kollektivavtal utan tyska).

Stora, stora fönster vid inngången där kassorna är...när jag va där var det ca 25-30 grader ute och de stackars kassörskorna satt rakt i solgasset.
    Frukt och grönsaker va inte fräscha.
    Saker och mat låg huller om buller i hela affären, helt plötslig fanns det skor bland diskarna...
    Det ska vara rent och snyggt i en affär annars handlar jag inte där, bra priser eller inte.
    Jag fick gåshud av den affären, men det är ju jag. Självklart fattar jag att det inte behöver vara så överallt.
    Saker kan ha förändrats men jag har inte satt min fot där en gång till.

• iacata
    lokisse skrev 2009-04-19 13:41:40 följande:
    för att det utalas med ett e
    Haha kunde inte låta bli....håem, ålens
  • iacata

*applåderar* du hittade den rätta stavningen =)

• iacata
    Ejin skrev 2009-04-19 13:53:02 följande:
    de där är ju bara lögner.... lidl har använt/anväder sej av svenska kollektivavtal som alla andra butiker...
    Du säger det, jag säger inte att du ljuger. Men då undrar jag bara varför det slogs upp i tidningarna när det kom? Det var där jag läste om det hela, om det var så fel och det skrevs lögner i tidningen har de en skyldighet att göra en korrektion. Den har jag inte läst.
  • iacata
    Ejin skrev 2009-04-19 21:03:07 följande:
    ja för alla vet ju att allt som står i aftonbladet är sant... hrmmm... ja ja.. då kan du få intyg iaf från en som jobbar på lidl att det är rakt igenom svenska avtal och har så varit sen jag började på lidl vilket är sex år sedan... o det var ju då lidl kom till sverige så så vitt jag vet har alla butiker alltid haft svenska avtal... våran butik var en av dom första i sverige så...
    Det är sant vill jag läsa en skvallertidning köper jag aftonbladet =)

Men ts handlade om man vågar handla på lidl. Jag gav min version. Det här var det som snackades om på min ort när det öppnades en butik (2 mil s om sthlm) för några år sedan.

Jag gav affären ett försök men som sagt var det var urschligt där. Då säger jag inte att det är så på alla platser. Men där var det så.
    Det finns en annledning till att alla matbutiker har hygienkontroller, detta ställe borde haft ett.

Men ok du säger att det är svenska avtal. Jag kan INTE säga något annat då jag inte vet hur det ser ut på den fronten. Det är bara mina minnen från då som poppat upp om varför jag inte handlar där.
  • iacata

Det förvånar mig inte att butiken du arbetar på är fräsch =)

Däremot har jag flyttat från det området jag bodde på,så nu har jag andra affärer i närheten.
    Men jag är inte intresserad att ge den butiken en chans till kanske en annan men det tillfället kommer kanske så småningom.

Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?