• lokisse

Vågar man handla på Lidl?

Jag bor i tyskland och det är inget problem alls dom har hard regler här med

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 12:44:50 följande:
    Jag bor i närheten och har handlat på Både Willys och Lidl på Wåxnäs. Jag kan säga att jag inte skulle kunna få med mig allt på min lista om jag åkte till Lidl. Nu har jag visserligen bara varit på Lidl två gånger, men jag gillar verkligen inte den affären! Nu håller de ju på och bygger en ny affär (Åh vad heter det där då? Hör det till Kroppkärr kanske?), den kanske blir bättre. På Wåxnäs tyckte jag mest att det var en massa onyttigheter. Fast åk dit och skaffa dig en egen uppfattning, Willys ligger ju bara ett stenkast bort så det är ju bara att åka dit efteråt.
    lidel är ju inte en vanlig mat affär dar man kan vänta sig att hitta allt utan en discounter som har ett utbud av billiga produkter kompletera far man gjöra nagon annan stans
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 18:50:13 följande:
    Jo, men socker- och fetthalten är nog i genomsnitt väldigt hög på Lidl.
    det beror pa vaddu handlar för nagot. tror inte en lidel potatis har mer socker äm en coop potatis
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 19:07:05 följande:
    Jag skrev i genomsnitt och syftade då på affärens hela utbud.
    ja jag skrev att ´det är en discounter och ingern vanlig mat affär vad har det med deras socker halt att gjöra???
    jag skrev att man maste kompletera nagon annan stans. det har liksom inget med om fetthalten i genomsnit hos deras varor är högre än hos ica. Dom för inte allt utan en utvald palet av saker som dom kan trycka priserna pa.
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 21:45:20 följande:
    Fast i mitt fall så blir det snarare så att jag får komplettera på Lidl. Det får vara hur billigt det vill, men de flesta av deras varor är jag inte det minsta intresserad av.
    JAg tycker att dom har toppen bas grejor ris pasta bröd grönskaer och även burkar och frysta färdiga rätter som är väldigt mycke biligare och minst lika bra!
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-19 13:24:21 följande:
    Är det stor skillnad på olika Lidlvaruhus? Jag var in på deras hemsida och kollade nu och på erbjudanden så var det bara en massa kläder och saker... Är det alla saker de har, för annars förstår jag inte hur de ska ha plats för dem i butiken i Karlstad.
    lidel har erbjudanden som växlar varje manad
  • lokisse
    Ajsen skrev 2009-04-19 13:37:05 följande:
    Varför skriver många Lidel??? Det stavas Lidl!Strunt samma..Tycker du ska ta mod till dig och gå in och kolla själv Jag handlar mycket där och jag har aldrig blivit besviken på de 6 åren.Jag menar, dålig/gammal/möglig frukt och grönsaker hittar man överallt.
    för att det utalas med ett e
  • lokisse
    iacata skrev 2009-04-19 13:45:20 följande:
    Haha kunde inte låta bli....håem, ålens
    h&m....
  • lokisse
    SVejsan skrev 2009-04-20 13:26:56 följande:
    Jo tyvärr har de tagit bort det... Så nu får man masa efter pensionärerna och de långsamma som aldrig börjar plocka ner i påsar förrän de har betalat samt kontrollerat kvittot...Förut kunde de långsamma och pensionärerna betala efter nedläggning i vagnen och sedan kunde de ta all tid i världen att som en sengångare lägga ner sina varor i påsar... Utan att jag blev drabbad.
    helt rätt gillar att man far packa sina saker nagon annan stans
  • lokisse
    InHeaven skrev 2009-04-21 09:28:37 följande:
    någon som vet om de har elvispar där och om, hur är det och får man gasranti?
    dom har inget fast sortiment av elvispar men dom kan ha det i sina erbjudande och självklart har du garanti
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?