gravid85 skrev 2009-04-19 21:26:37 följande:
Har inte så mycket erfarenhet av Lidl men har jobbat på Netto. Där hölls sällan tiderna som är bestämda för att hantera kyl- och frysvaror (tiden de får stå okylda på pall innan de plockas upp). Detta var anledningen till att personalen själva inte handlade speciellt kylvarorna. Frysvarorna är ju ingen fara eftersom de fortfarande var kalla men det riskerar ju att det blir iskristaller om de tinar lite för att sedan frysas - var väldigt vanligt att kunderna klagade på detta problem med glass. Har inte arbetat på Lidl men hört folk som jobbat där säga att de gör så också, kan ju inte intyga det dock eftersom jag inte sett det själv. MEN allt annat köpte jag själv när jag arbetade där, mycket var godare än i andra butiker. Speciellt kakor och godis av ovanliga (ofta tyska) märken. Sen finns det ju de flesta vanliga märken men billigare i dessa butiker. Om man har råd skulle jag inte handla där eftersom de behandlar sina anställda som skit och ofta struntar fullständigt i den svenska arbetsrätten. Men alla gör sin egen avvägning och har man inte mycket pengar får man handla billigt.
Netto tycker jag är 7 resor värre än Lidl!!
Ofta har de inte fått hem varorna de annonserat ut i nyhetsbladet.
Plus att de inte är billigare på allt annat i butiken.
Mycket är dyrare än Maxi tex!!
Den Nettobutiken som ligger 50 meter ifrån där jag bor ska jag ALDRIG handla i mer.
Det har jag bestämt!