• funfactory

Vågar man handla på Lidl?

Glamrockare skrev 2009-04-09 19:31:03 följande:
    jag säger så här vågar du handla på willys så bör du våga handla på Lidl.
    Jag säger det samma. Jag handlar ibland på Lidl och har alltid varit nöjd. De är mycket bättre och billigare än Netto tycker jag. Du får prova dig fram. Är man van vid "svenska" märken så kan det vara svårt att våga prova något annat. Men det är ingen fel på maten alls =)
  • funfactory
    iacata skrev 2009-04-19 15:12:40 följande:
    Du säger det, jag säger inte att du ljuger. Men då undrar jag bara varför det slogs upp i tidningarna när det kom? Det var där jag läste om det hela, om det var så fel och det skrevs lögner i tidningen har de en skyldighet att göra en korrektion. Den har jag inte läst.
    Man ska inte tro på allt man läser. Det kanske gällde en butik av 20. Det vet man inte. Alla butikschefer ansvarar själv för hur de vill ha det med lön, raster osv..
  • funfactory

På lidl här jag bor har de fortfarande kvar det gamla systemet. Det funkar bra om man har vagn, annars är det dåligt tycker jag.
    Man har väl alltid kunnat betala med kort på lidl?

• funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 14:19:53 följande:
    Hur billigt är det egentligen att handla på Lidl? Att det är billigare än Coop Forum och de andra dyrare affärerna är ju självklart. Fast hur ligger priserna egentligen i jämförelse med t ex Willys? Då menar inte på vissa utvalda lockvaror utan överlag och att man utgår från Lidls lite mer begränsade sortiment.
    Jag vet till 100% att Lidl är billigare än netto. Men vet inte hur det står till med Willys.
  • funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 14:59:07 följande:
    Jo, men hur mycket billigare? Det kan ju inte röra sig om några stora summor. Det vore lite intressant att välja ut ett gäng basvaror och göra en jämförelse mellan olika kedjor och olika orter.
    Jag tycker Netto är lika dyrt som ICA Maxi. När jag handlar där och handlar på netto ungefär samma varor så är det inte stor skillnad på slut summan. Dock när jag handlar på Lidl blir det alltid 150-200kr billigare =)
    Willys är också billigt vad jag vet, men eftersom det inte finns någon här i närheten så handlar jag inte där så mycket..
  • funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 15:10:15 följande:
    Det gäller ju verkligen att ha ögonen och minnet med sig när man ska handla billigt, för vissa varor kan vara dyrare i de billiga affärerna.
    Jo så kan det också vara =)
  • funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 15:14:12 följande:
    Vi handlar mest på Pekås och fördelen mot att handla på Ica eller Coop Extra, som vi också har i närheten, är att de inte har en massa saker som man egentligen inte ska ha! Där tror jag att vi tjänar massor på, men tyvärr så fattas det ofta något som vi behöver och då måste man ju ändå åka till någon av de andra affärerna.
    Och då kostar det massa bensinpengar (om man nu kör bil)
    Vi har alla våra butiker i en klunga så fattas det något så springer man bara in där man vet att det finns. Men oftast handlar jag själv på Ica eller Hemköp. Jag handlar på lidl när vi har lite sämre ekonomi
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?