Inlägg från: Tesssan |Visa alla inlägg
  • Tesssan

Hur länge kan man ha öppnad sås i kylen? Snabbt svar! Jag är hungrig!

Jag har två frågor.

Hur länge kan man ha en öppnad förpackning med färdig bearnaisesås i kylen innan den bör kastas?

Hur länge kan man ha en öppnad förpackning med blodpudding i kylen om den är förpackad i en plastpåse innan den blir dålig?

Bäst före datumet har inte gått ut på någon av matvarorna men dom är ju öppnade.

• Svar på tråden Hur länge kan man ha öppnad sås i kylen? Snabbt svar! Jag är hungrig!
  • Tesssan

Jag vågar inte smaka.. Vet inte exakt hur d ska smaka och sen är jag gravid och väldigt kräkmagad för tillfället..

• Tesssan

vad kan hända om man äter av blodpuddingen då?? jag gav min hund innan jag kom på att den varit öppnad ett tag

• Tesssan

jag har kastat både såsen å blodpuddingen nu. såsen har nog varit öppnad minst en vecka och blodpuddingen kanske 10 dagar.. jag har lixom inte tänkt på dom fören ikväll när jag blev galet hungrig..
    jag gav rå blodpudding till vovven.. men det var inte så mycket.. och jag luktade på den nu och den luktade inte dåligt eller såg dålig ut.
    får hoppas att han inte blir dålig i magen
    supermycket tack för era svar oxå!

• Tesssan

ja nu känns det lite bättre :) han va inte kass i magen när vi va ute på kvällsrundan heller så det e nog ingen fara :)

tack så mycket! får hålla tummarna att d blir ett plus snart då!

Svar på tråden Hur länge kan man ha öppnad sås i kylen? Snabbt svar! Jag är hungrig!