Idag är det långfredag- Ska du späka dig?
Ja, enligt tradition var det idag Jesus led på korset för våra synder. Hur ska du tillbringa dagen?
Själv ska jag självklart späka mig rejält.
Ja, enligt tradition var det idag Jesus led på korset för våra synder. Hur ska du tillbringa dagen?
Själv ska jag självklart späka mig rejält.
Japp.
Efterssom detta är stilla veckan så kommer jag vara helt stilla
Alternativet med tagelskjortan och piskan ligger nog närmast för mig, eftersom jag ska plugga kemi hela dagen
Ja.Jag ska sola.Det är späkning!
späka- syrran fyller år
Japp, tagel och piska.
Eller godis och ägg, vi får se vilket det bli
Tagelskjorta och piska - fast bara bildligt talat. Våra två tonårsdöttrar kommer att vara hemma och klaga över maten, min frisyr, mina kläder och allt annat.
Vila, ta långa promenader med vovven i solen o njuta
Jag ville rösta annat men det gick inte
Jag har satt ett mindre stenparti med kullersten och planterat så det gör ont i fogarna, vår granne som är präst kastade sig inte framför spaden för att hindra mig från att ofreda daggmaskar...
Vadå späka mig. Försökte du vara rolig?
Piskan har vi alltid framme så det bli ingen skillnad idag..
Hm, sitta och läsa bibeln och inte äta kött - eller äta godis och FL:a? Svårt val.
Inte enlogt min tradition och religion, här äter vi ojäst bröd och firar, inga påsk kärringar här än så länge
Jag tvivlar på att nån där uppe blir gladare av att jag späker mig... så jag äter chips.
"späkningen" mer vanligt kallad fasta, försigår ju många veckor innan långfredag...