• J e n n i e

J*vla Destination Gotland!

Helt SJUKT hur dyrt det är att åka till Gotland!! Jag och min man betalar 4600:- i bara båtbiljett den här sommaren.. Visserligen åker vi ner med två bilar men det försvarar ändå inte dessa hutlösa priser! Nu har vi sån "tur" att maken kommer ifrån Gotland och har sin mamma boende på ön så vi slipper iaf betala boendet när vi är nere. Men jag för mitt liv inte förstå hur folk har råd att först betala båtbiljett OCH boende. En stuga under högsommaren kostar från 3500:-/vecka.

Man kan ju få en utlandsresa för dom pengarna!

Så. Nu har jag fått gnälla lite. Känns redan mycket bättre

• Svar på tråden J*vla Destination Gotland!
  • Marma

om man e med i målarfacket så kan man hyra stuga/lägenhet där för 1500/v tror jag mitt i visby då typ eller innanför ringarna iallafall.....låter dyrt med 2300 för resa till gotland....men antagligen bara snålläningen som vaknar i mig ...

• Ärta

Ni får skriva er hos hans mamma då. Är det inte halva priset då?

• J e n n i e
    Ärta skrev 2009-04-10 09:43:23 följande:
    Ni får skriva er hos hans mamma då. Är det inte halva priset då?
    Så för att vi ska kunna åka för halva priset till Gotland på sommaren så ska vi skriva hos oss hans mamma? Oookej...
  • Liselottang

Vi kom iväg ganska billigt förra sommaren! Åkte i mitten av juni, bodde i Tofta, 4 vuxna och ett barn. Kostade sammanlagt 800/vuxen person minus bensin för bilen vi tog med.

Så det GÅR att komma undan billigt! Vi stannade i sex dagar.

• Marma

J e n n i e skrev 2009-04-10 09:46:05 följande:

Så för att vi ska kunna åka för halva priset till Gotland på sommaren så ska vi skriva hos oss hans mamma? Oookej...
    allt för att spara pengar vet du väl
  • LuMa

Men shit!
    Jag visste att det kostar rätt mycket att åka till Gotland men så där mycket?
    Vi har lurat på att ta husbilen och åka dit men det går ju bort tvärt då.
    Synd.

• LaFontaine

Med tanke på att flyg för två vuxna går på 1400 tur och retur så är det hemskt mycket pengar...

• Ärta

J e n n i e skrev 2009-04-10 09:46:05 följande:

Det är ju faktiskt ett alternativ för att spara pengar. :P
    Annars kan jag bara rekommendera att du kollar igen så det inte finns billigare avgångar ett par dagar tidigare/senare och att ni har billigaste sittplatserna.
  • Mandi74

Jag betalar 350 kr tur utan bil, så nej jag tycker inte dom är så dyra. Vet inte vad du bokat för biljett men det måste vara en värsting biljett om du får betala så mycket. Sen är det klart att det kostar mer om man ska ha två bilar med sig, ganska logiskt..

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • J e n n i e

För mig, min son (som är 3 månader) och en bil kostar det 1800:-. Det tycker jag är vrålmycket pengar! Ska tillägga att barn mellan 0-2 år åker gratis. Så 1800:- för mig och bil tur/retur. Det är dyrt tycker jag! Sen kostar det min man 2800:- för sig, bil + släp tur/retur. Tycker ändå att det är hutlösa priser!

Till er som tycker att jag ska skriva oss på Gotland för att spara pengar en gång om året; hur skulle jag göra med barnomsorg då hade ni tänkt? Pendla fram och tillbaka från Stockholm?

Svar på tråden J*vla Destination Gotland!