Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Dask i rumpan????

Jag anser att en förälder som ger sitt barn en dask på rumpan när barnet gjort något riktigt illa, inte har gjort något större fel. Tror inte alls att barnet tar skada av det.
    Jag tycker dock att en förälder som ser det som ett sätt att uppfostra barnet gör väldigt fel.

Jag fått en dask på rumpan en enda gång i mitt liv, och det var när jag skrek "horunge" till min syster. Jag förstod då att jag hade sagt något riktigt, riktigt hemskt och jag sa aldrig något sådant mer.
    Min pojkvän kastade en stor stålbit på hans mamma när han var liten, han var riktigt arg. Det var jättenära att det träffade mammans ansikte, och det kunde ha gått riktigt illa till. Hans pappa reagerade genom att ge min pojkvän en dask på rumpan. Det har absolut inte min pojkvän mått dåligt av, han tycker till och med att pappan gjorde rätt med tanke på hur illa det kunde ha gått.

Alltså - Händer det nån gång under uppväxten så tycker jag att det kan vara okej. Händer det flera gånger, är det inte okej.

Svar på tråden Dask i rumpan????