• Morbid angel

Dask i rumpan????

Först och främst så är aga vilket i svergie är olagligt.
    Sen ser jag det som en mycket kränkande handling,jag skulle inte vilja få en dask i rumpan eller ett slag över handen av tex min sambo eller arbetskamrat om jag gjort något som de inte gillar.

Att ett barn älskar sina föräldrar trots att det blir agat ser jag som en självklarhet,överlag alla barn älskar sin mamma och pappa oavsett hur de blir behandlade.

Dessutom anser jag att man ska prata med sina barn,givetvis säga ifrån när något görs fel,jag vill att min son ska _förstå_ konsekvensen av när han tex drar katten i svansen.Jag vill att att inte ska dra katten i svansen för att det då gör ont på katten,inte för att man får en dask i rumpan om man gör det.

Dessutom,hur ska man kunna lära ett barn vad som är rätt eller fel genom att själv handla fel?

• Morbid angel

Hmmm,blev lite rörigt det där men hoppas ni förstår ändå

• Morbid angel
    Anonym skrev 2009-04-10 18:02:41 följande:
    Morbid angel skrev 2009-04-10 17:56:47 följande:
    Jag förstår dig fullt ut och tänker som du med, men vad jag ville ha fram var att barnet inte tar skada om det skulle hända några gånger. Jag har en vän som blivit misshandlad av sin pappa från det han var mkt liten och han hatar sin pappa så det är inte självklart att man älskar sina föräldrar.
    Har också en vän som blivit misshandlad som liten av sina båda föräldrar,hon har ingen kontakt med dem nu i vuxen ålder men som barn älskade hon och såg upp till dem som vilka barn som helst.Som vuxen vet man att det man blivit utsatt för är fel,det gör man oftast inte som barn,det var väl främst det jag syftade på.

Jag skulle inte få men för livet om min arbetskamrat gav mig en dask i rumpan men skulle kännt mig oerhört kränkt.Det är vi vuxna som måste lära våra barn vad som är rätt och fel och det går inte genom att själv göra fel,särskilt inte när det gäller fysisk bestraffning.
  • Morbid angel
    Anonym skrev 2009-04-10 18:09:31 följande:
    Morbid angel skrev 2009-04-10 18:06:56 följande:
    Fast jag kan inte minnas att jag någonsin känt mig kränkt, fast har ju inte det bästa minnet heller...
    Det är väl ingen som kan med säkerhet veta vad ett barn känner och tänker efter att ha fått en dask av den person det älskar mest men varför chansa när det finns bättre sätt att uppfostra sitt barn som dessutom är lagligt?
Svar på tråden Dask i rumpan????