Inlägg från: RaraBarn |Visa alla inlägg
  • RaraBarn

Fläskfile

Jag vill ha förslag på recept med fläskfilé.

Jag har ett recept som är supergott men det känns som om jag gör den rätten om och om igen och aldrig blir det något annat.

Jag tycker verkligen fläsfilé är bland det godaste i köttväg men behöver lite nya ideer.

Dela med er ni som kan och vill...

• Svar på tråden Fläskfile
  • RaraBarn
    Hackemamma skrev 2009-04-10 23:26:59 följande:
    Bryn fläskfileskivor i en stekpanna och lägg sen i en smord form. Gör en goood, gräddig svampstuvning och häll över. Lägg på tomatskivor på stuvningen, och toppa med riven ost. In i ugnen ett tag, sen är det klart! Suupergott :)
    Mums den ska jag testa!
    Passar det med potatisgratäng till tror du eller blir det för mycket "kletigt" kanske bara stekt potatis?
  • RaraBarn
    stjärndamm skrev 2009-04-10 23:27:09 följande:
    Brukar antingen lägga medaljongerna i marinad (typ rapsolja, olivolja, vitlök, kryddor och honung) eller skära ett snitt i den och ha i mozarellafyllning eller något och in i ugn..
    Mozarellafyllning måste bara testas...mums
  • RaraBarn
    Psychadelia skrev 2009-04-10 23:28:22 följande:
    Fläskfile som man skivar och steker och sen på med antingen blandning kesella och ädelost eller bara någon färskost typ vitlök och örter och sen på med smördeg och in i ugnen ca 20 min. Det är MMMM
    Låter smaskens!
  • RaraBarn
    Älgen skrev 2009-04-10 23:28:51 följande:
    Stek skivor av fläskfilé, paprikastrimlor, champinjoner och lök. Lägg sedan i ugnsform tillsammans med tomatklyftor. Vitpeppar och salt. Häll på en matlagningsgrädde och in i  ugnen. Servera med potatis. Mums.
    Gud så gott det lät!!!
  • RaraBarn
    hejentjej skrev 2009-04-11 01:20:40 följande:
    vill du ha ett enkelt och uppskattat tips?arla skogssvampspanna20 kronor2 minuter
    Hittas på arlas hemsida antar jag...
    ska kolla genast...
  • RaraBarn

Men jösses vad många smarriga recept ni har ...
    Jag kommer få äta fläsfile varje dag framöver så jag får testa allt...

Tusen Tack allihopa....

Enda problemet är ju att man blir jädrans hungrig när man läser alla smarriga förslag.

• RaraBarn
    hejentjej skrev 2009-04-12 00:01:09 följande:
    behövs inget recept ens : )bara köpa,häll i grädden, sedan smakgojset i locket
    Nu fattar jag...
    Ska genast testas.
  • RaraBarn
    stjärndamm skrev 2009-04-10 23:27:09 följande:
    Brukar antingen lägga medaljongerna i marinad (typ rapsolja, olivolja, vitlök, kryddor och honung) eller skära ett snitt i den och ha i mozarellafyllning eller något och in i ugn..
    Testade Mozarellafyllningen i gårkväll.... mums...
    Till och med ungarna tyckte det var super duper...

Tack för det tipset!

Ska testa något annat till helgen...längtar redan.
Svar på tråden Fläskfile