• Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag blir så trött och irriterad på det här med bilbarnstolar. De är ju rätt dyra att köpa så vi har inte skaffat någon till vår son än, trots att vi har bil. Han är bara 2,5 år och jag tycker vi kan skaffa en sen när han kan sitta framåtvänd. Som det är nu brukar jag åka i baksätet med honom och ha honom i mitt knä, han sitter ju i alla fall lite mera fast då än om han sitter helt själv. Han har väl gjort det ett par gånger men han klättrar ju runt och är inte stilla.

Både jag och min man tappar tålamodet ibland och sätter fast honom med bilbältet men eftersom han är så liten hamnar det ju ofta över halsen, så om han börjar hulka eller låta konstigt brukar vi stanna och fixa det om det är en bit kvar att åka.

Alla jag mött har hittills reagerat med att säga "hur kan ni göra så, livsfarligt, ni borde inte ha barn osv" men jag fattar verkligen inte deras åsikter. Alla föräldrar gör väl det de tror är bäst för sina barn?? Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt. Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.

Det här med att det är lag på bilbarnstol anser jag nog vara den mest onödiga lag som finns..... Hur bilen är utformad är viktigare tror jag. Med form så menar jag att så länge bilen har fyra däck och tak så duger den åt mig.

Vad tycker ni? Är det oansvarigt att inte ha bilstol? Hur har ni det i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!
  • panzermensch
    Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:33:05 följande:
    Ok. jag skuter skallen av er när di kör bil, era barn är inte fastspända och de flyger ur fönstret och jag hoppar på deras söndertrasede huvuden. haha. vad kul att skämta på andras bekostnad... suck...
    Hur skuter man nån? Di? Deer? Ren? Renar kör inte bil.
    Einar - 05 Ivar - 07 Olof - 09 - Mammas älsklingar
  • lollisen

Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:33:05 följande:

Ok. jag skuter skallen av er när di kör bil, era barn är inte fastspända och de flyger ur fönstret och jag hoppar på deras söndertrasede huvuden. haha. vad kul att skämta på andras bekostnad...suck...
    Timing betyder allt vad gäller humor...
  • Behemot

Dompans mamma skrev 2009-04-12 17:04:15 följande:

Jag säger det igen... Hur är man funtad när man SKÄMTAR om SITT BARNS LIV??!!Vad är det som rör sig i skallen hos er?
    Är det verkligen sina barns liv de skämtar om, eller parodierar de kanske personer som inte tycker att det är så viktigt med barnens säkerhet? Ibland kan den här typen av trådar vara en motreaktion på just det beteende som drivs med, man läser att folk seriöst inte tycker att det är viktigt att använda bilbarnstol, man blir arg och får ut det genom att driva med dem.

Humor är ett vapen och det skulle ju till och med kunna vara så att en sådan här tråd kan nå ut till någon som inte är mottaglig för informationskampanjer via brochyrer genom att de ser hur bakvänt deras eget tankesätt är.

Bara för att människor inte är som du så behöver de inte vara sämre.
  • JAG är BÄST
    panzermensch skrev 2009-04-12 17:29:32 följande:
    Det man inte kan skämta om är inte värt ta på allvar*hånglar lite på jag är bäst när hon ändå besöker tråden*
    Määh, man hånglar inte på Söndagar

"torkar bort dregglet"

• panzermensch
    JAG är BÄST skrev 2009-04-12 17:34:38 följande:
    Määh, man hånglar inte på Söndagar "torkar bort dregglet"
    Sorry men låg på¨sjukan i natt så hann inte hångla igår
  • lollisen
    panzermensch skrev 2009-04-12 17:34:16 följande:
    ho ho ho ho!!!
  • JAG är BÄST
    Hahahahaahah
  • Behemot

Jag ber om ursäkt för mitt jätteOTiga inlägg nyss

• Kaxmaja
    LOL
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • panzermensch

*knackar knark ur hjärnan så hon vaknar till innan hon ska fylla bilen med obältade barn huller om buller*

Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!