Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

BambiGBG skrev 2009-04-14 11:34:52 följande:
    jag stannade vid en olycke en gång..hennes son på två år låg framför bilen död och i baksätet låg en bil barnstol.hon satt vid ratten med bälte på sig...Det enda hon sa var : vi skulle ju bara den korta biten hem!!Tror ni att hon ångrade sig att hon ej satte sin son i bilbarnstolen??? En liten sak att fundera på!!!
    ingen aning, gjorde hon det?
  • Koloratur
    Laddad skrev 2009-04-14 11:43:37 följande:
    Har inte läst hela tråden, bara trådstartarens första inlägg. Det här kan ju inte vara sant. Utgår ifrån att det är nått som är påhittat. Ingen kan väl vara så hopplöst dum i huvudet?
    vem? eh, var det någon som pratade eller var det bara rösterna i mitt huvud?
  • Koloratur
    LjubaviMoja skrev 2009-04-14 12:12:09 följande:
    Herregud klart det är oansvarigt och jag hoppas ni åker dit och får böta duktigt mycket eller ännu bättre bli av med körkortet.Och vilken skämmig jämförelse "Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt"Vad är det du ska klaga över? Att de bryr sig om sitt barn och följer lagarna eller? hade du klagat på det hade du bara skämt ut dig.
    men jag har ju inte körkort, så om jag blir stoppad av polisen, vad ska de göra liksom?
    - Hit med körkortet!
    - Jag har inget.
    - Öh, nehej... ok...
    - hej då!

och så fräser jag därifrån i 240 blås. har gjort många gånger, inte en chans har de haft att varken komma ikapp eller fundera ut mina nummerskyltar som hänger i garaget :)
  • Koloratur
    GlitterFia skrev 2009-04-14 12:22:05 följande:
    ööö är detta ett skämt eller?? Orkar inte gå tillbaka och läsa..Förlåt men du måste ju vara helt jävla dum i huvudet!!! Vem fast köper inte ALLT man kan för att de ska vara säkert för sitt barn Även om man igentligen kanske inte har råd??? Jag hoppas för tusan att ni inte åker så som du skrivit TS. Snacka om att inte tänka på sitt barns bästa!! Sånna människor ska INTE ha barn!!!! usch
    Köper allt man kan? Det är det tyvärr många som gör (på riktigt alltså). Och det är ganska onödigt. Men vi prioriterar ju alla olika, mina barn är självklart ett av mina intressen, men man måste ju också ägna krogen, bilen och gymträningen viss uppmärksamhet också.
  • Koloratur
    mmelody skrev 2009-04-14 12:43:57 följande:
    klart som fan att man ska ha en bilbarnstol åt ungen ! livsfarligt OCH oansvarigt att låta ungen sitta lös i bilen, eller i ditt knä ?! tänk om ni skulle råka ut för en olycka ? väääääldigt oansvarigt...
    jamen, om en olycka händer så är det ju knappast mitt fel. Jag kör nämligen helt ofelbart, även på fyllan. om någon annan kör in i min bil så är det ju trist, kostar väldigt mycket på verkstaden nuförtiden :/
  • Koloratur
    tese79 skrev 2009-04-14 12:57:01 följande:
    Är detta allvarligt menat..? :O" Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet."Nej, självfallet blir inte risken att krocka mindre för att du har bilbarnstol, däremot OM det händer något så kan det rädda ditt barns liv.. det är det den är till för.Även om du kör lugnt o tryggt så kan en bilist köra över i din körbana inom loppet av en sekund.. (pga hjärtfel eller vad som helst) eller är det något som folk inte tänker på kan hända..? har du barnet löst i bilen? vad tror du händer vid en krock? ojojoj..
    Fast krockar man är ju chansen att överleva inte större bara för att man har stol? eller har jag missat något här?
  • Koloratur
    jojjetöza skrev 2009-04-14 13:19:34 följande:
    har bara läst ts o JA jag skulle bli skit förbannad om jag såg något sådant hur i hellsike kan man tro att ett barn åker säkrare o bättre utan bilstol..??
    Men det är ju inget som jag tror, undersökningar med levande barn har ju inte gjorts... vem skulle vilja låna ut sina barn till ett krocktest liksom? inte jag i alla fall, vem skulle då ta hand om mig när jag är bakis?
  • Koloratur
    gullsvans skrev 2009-04-14 13:31:56 följande:
    Hoppas ni aldrig krockar med er son i bilen när han sitter i ditt knä..ta du och kolla vad som händer..din kropps tygnd mot hans.och har du dessutom bilbälte på dig och han på engång..ja då blir det en mycket längre sträck för bältet att spänna åt+ din kroppsvikt..ni leker med ert barns liv..dyrt..ja ..men en mycket billig försäkring som räddar liv. Nä man kanske inte orsakar krocken själv..men det finns lite andr personer på vägarna..kolla in här idag..ngn blev körkortslös..för hon kört 163 km/t..det hade väl varit mysigt att krocka med...Fast SILVERTEJP använder man ju när man bygger bilar..så varför inte använda det till en typ tripptrapp stol och sätta fast den med?
    163 km i timmen?! Sicken mes! :D
  • Koloratur
    CTMT skrev 2009-04-14 14:05:37 följande:
    Man kan välja vad man skämtar om!Om din mor/far/syster/bror/barn hade haft dödlig cancer, hade du skämtat om det då?Om ditt barn hade dött i en bilolycka - hade du skämtat om det då?Om din mamma hade begått självmord - hade du skämtat om det då?Använd hjärnan och TÄNK EFTER! Det finns MÅNGA som har varit med om mycket här, t.ex. haft ett barn som omkommit i bilolycka. Skulle du förlorat ett barn på detta viset så hade du nog inte uppskattat denna tråden, TROTS att den ligger under sandlådan (som dessutom är till för små barn, och inte ens små barn beter sig fullt så illa som ni gör. Skäms på er.)
    Lustigt att du nämner det! Min pappa dog i cancer - jag bryter inte ihop av cancerskämt. Och ärligt, hur många småbarn har inloggning på FL?
  • Koloratur
    Sammi skrev 2009-04-14 14:44:25 följande:
    Nu har jag inte läst tråden men jag hoppas att det bara någon so vill skoja. Inlägget lät riktigt ogenomtänkt!
    det är helt genomtänkt! jag har till och med gjort en budget för att se hur mycket pengar jag sparar på att köpa silvertejp istället för bilstol.
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!