• fairyfloss

Varför är svensk choklad så jäkla vidrig?!

Jag har länge undrat, och nu frågar jag er:

VARFÖR är chokladen i Sverige så fruktansvärd äcklig?! Jag snackar nu marabou, främst. Den är sjukt äcklig. Vad är det för jäkla monopol de har i Sverige? Var är Cadbury? Alla vettiga länder har Cadbury! Jag fattar inte? Varför nöjer sig svenskar med äckel-choklad?!

• Svar på tråden Varför är svensk choklad så jäkla vidrig?!
  • Ruggugglan

Du behöver ju inte direkt äta marabou om den nu är så vidrig Jag tycker om marabou! Så vidrig? Nä. Kanske inte den mest äkta choklad man får tag på. Men den duger gott för mig!

Ge ett förslag till din närbutik och de kan kanske plocka hem Cadbury?

• fairyfloss
    SparklingSnow skrev 2009-04-12 04:57:25 följande:
    Du behöver ju inte direkt äta marabou om den nu är så vidrig Jag tycker om marabou! Så vidrig? Nä. Kanske inte den mest äkta choklad man får tag på. Men den duger gott för mig! Ge ett förslag till din närbutik och de kan kanske plocka hem Cadbury?
    Nu bor jag utomlands så jag har tillgång till Cadbury, och det är därför jag inte kan förstå hur folk i Sverige kan äta marabou, när den är så sjukt äcklig.

Har du smakat Cadbury? Jag åt också marabou i många år, tills jag insåg skillnaden ...
  • Ruggugglan

Nä. Kanske ska testa.

• rasajj

Sjalv har jag tillgang till Cadbury men saknar den svenska marabou. Inget slar marabou!!!!

A man who thinks they are an expert is a man who has stopped thinking.? - Frank White
  • Sfinxen

Har också tillgång till Cadbury och längtar till marabou som jag tycker är MYCKET godare. Andra här svär vid Sirius choklad som jag tycker är väldigt trist. Det är väl en vanesak, vilka preferenser man har.

• denna där

Oh no, Marabou slår Cadbury med hästlängder!

• fruis

Jag håller med om att Marabou är rätt äcklig lågkvalitetschoklad men Cadbury är inte mycket bättre. Ska man äta god choklad får man ju köpa dyrare märken med hög kvalitet.

Jag såg för ett tag sedan att Cadbury har ett Sverige-kontor, så vem vet, de kanske försöker lansera sig i Sverige?

• fairyfloss

Okej kan hålla med om att Cadbury inte alltid är toppen heller, men OM man ska jämnföra "likvärdig" choklad, så är cadbury en miljon gånger bättre, tycker jag. Sen kan man ju inte jämnföra med dyrare märken, de är såklart bättre. Men okej då, smaken är som baken .

• Bling1975

Oj, Cadbury går ju verkligen inte att äta. Smakar som riktigt billig julkalender choklad. Marabou smakar mer som belgisk choklad. Omvände hela mitt kontor under mina år i London.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Varför är svensk choklad så jäkla vidrig?!