• fairyfloss

Varför är svensk choklad så jäkla vidrig?!

Jag har länge undrat, och nu frågar jag er:

VARFÖR är chokladen i Sverige så fruktansvärd äcklig?! Jag snackar nu marabou, främst. Den är sjukt äcklig. Vad är det för jäkla monopol de har i Sverige? Var är Cadbury? Alla vettiga länder har Cadbury! Jag fattar inte? Varför nöjer sig svenskar med äckel-choklad?!

• Svar på tråden Varför är svensk choklad så jäkla vidrig?!
  • Eisa

Choklad överhuvudtaget är äckligt ju. Dillchips rules.

12.34
  • Ilonasmamma

jag tycker om marabou. Men föredrar mörk choklad 70%..så det blir inte ren mjölkchoklad så ofta längre.

men lidl har bra märken på många sorter. Brukar oftast köpa mörk choklad.

cadbury har jag aldrig smakat...och överlevt utan

när vi är i polen så brukar vi köpa mkt tysk choklad och även polska märken. Och tycker det är helt ok

alla tycker olika...

var kan man hitta cadbury då?`så man kan prova och jämföra..

• Fratris

Jag föredrar också Marabou, om vi talar den vanliga mjölkchokladen här. Har bott i England i över ett år, så har ju ätit en massa Cadbury också. Tycker inte att Cadbury är så gott faktiskt. Isåfall tycker jag att Galaxy (om det är i England du bor) är myyycket godare!

Men så är jag först och främst ett Toblerone-freak :)

• Trynträ

Innan jag hade uppehåll med choklad ett halvår så tyckte jag Marabous choklad var den godaste som fanns. Sen när jag provade igen tyckte jag den smakade riktigt illa. Frän, stark, söt och frätande så nu gillar jag inte Marabou särskilt mycket längre. Har iofs inte hittat nån annan choklad som är så vidare god heller. Cadbury's vet jag inte om jag provat. Vart får man tag i den?

• Fratris

Glömde att säga, Tesco Value och Sainsbury's basic chocolate är faktiskt FÖRVÅNANSVÄRT god :) och kostar bara 12 pennies eller nåt...

• fairyfloss

Men marabou är så sträv på nått sätt! Fazer har också en jättegod choklad. Men jag klarar inte av marabou. Bor inte i UK, annars skulle jag prova Tesco!

Fast jag får egentligen inte äta choklad alls. Aja *slår på fingrarna*. Men vafan det är ju påsk .

• Trynträ
    fairyfloss skrev 2009-04-12 11:47:25 följande:
    Men marabou är så sträv på nått sätt! Fazer har också en jättegod choklad. Men jag klarar inte av marabou. Bor inte i UK, annars skulle jag prova Tesco! Fast jag får egentligen inte äta choklad alls. Aja *slår på fingrarna*. Men vafan det är ju påsk .
    Om man lägger en bit Marabou på tungan så känns det som den ska fräta bort.
  • SweetNilam

Tur att smaken är som baken - Delad

Jag älskar marabou! Jag älskar choklad! Har iofs inte smakat den andra som ni talar om, men jag är ändå marabou älskare. Mmm Marabou!

• JAG är BÄST

Men HJÄLP, ni pratar ju hela bunten om skitchoklad..

"kräks"

En som äter kvalitetschoklad VARJE dag.

• Fratris

Äh den chokladen jag pratade om är ju everyday-billig choklad För bra choklad älskar jag Thornton's (Finns nog bara i England) och Hotel Chocolate's handgjorda praliner...

Svar på tråden Varför är svensk choklad så jäkla vidrig?!