• Anonym (blir knäpp snart)

kommer på mig själv maed att hålla andan flera ggr om dan !

hej som rubriken lyder.. det är skit jobbigt eller så tänker jag på andingen och då blir det jobbigt att andas.. jag orkar inte mer.... det här tar knäcken på mig.. vad har ni gjort emot det här??

• Svar på tråden kommer på mig själv maed att hålla andan flera ggr om dan !
  • Mandarina

Cymbalta heter den jag äter, en relativt ny medicin men ska funka som efexor. Det har ett mycke gott rykt om sig bland läkare på vårdcenrtaler samt inom psykatrin. Jag upplever den helt klart som den bästa medicinen jag ätit, inga biverkningar och det biter på min ångest.
    Prata med en läkare om detta.

• Sötnostim

okej sk ajg defenitivt .. saken är den att jag är extretm biverkningskänslig.. vad är det du har? jag lider av bipolär ,dödsångest panikångest förväntansångest och hypokondri

• Mandarina

Hm, bipolär.....? Då tror jag man inte ska äta den medicinen, har för mig att det stod det i bipacksedeln...inte för att jag vet vad det innebär.

Lider själv av mycket hög ångestnivå men mej hjälp av tabletterna så har jag kunnat slippa "känna" det mest värsta , sen går jag i terapi oxå.
    Fick aldrig lära mig att ta hand om mina känslor utan har bara förnekat/förträngt allt jobbigt som hänt mig under livet, o till slut så kokar det över o pyser ut med PÅ/ångest....

Hör med din läkare och jag hoppas du får hjälp.....lycka till!

• Sötnostim

har hört några som inte blvit hjälpta av ssri men snri har hjälpt dem .. innan jag fick lamotriginet så ville läkaren att jag skulle ha efexor.. jag ahr testat cipralex och den ska vara extremt stark mot depressioner .. den hjälpte mig i min depression men absolut inte med min ångest... jag tror faktiskt att snri kan funka

• Mandarina
    Sötnostim skrev 2009-04-17 20:37:02 följande:
    har hört några som inte blvit hjälpta av ssri men snri har hjälpt dem .. innan jag fick lamotriginet så ville läkaren att jag skulle ha efexor.. jag ahr testat cipralex och den ska vara extremt stark mot depressioner .. den hjälpte mig i min depression men absolut inte med min ångest... jag tror faktiskt att snri kan funka
    Prata med läkaren och försök att få nån form av samtal om du vill bli av med problemen på riktigt. Medicinen lindrar ju som sagt bara symtomen.
  • Sötnostim

jo men jag måste få bort symptomen om jag ska orka ta tag i problemet... det här förstör mig så himla mycket..

• Sötnostim

gulletroll: vad hade du för biverkningar med ssri? hade du åkad ångest o så?? hur länge hade du ångeststegring med cymbaltan??

• Mandarina
    Sötnostim skrev 2009-04-17 20:50:49 följande:
    gulletroll: vad hade du för biverkningar med ssri? hade du åkad ångest o så?? hur länge hade du ångeststegring med cymbaltan??
    Biverkningarna var väl sömnstörning, skakningar på händer, torr i mun, allmän känsla av att man gick på tabletter och dessutom så var ångesten kvar i kroppen, blev iofs på "gladare" humör men när man känner ångesten i varje liten cell i kroppen så spelar det liksom ingen roll....
Svar på tråden kommer på mig själv maed att hålla andan flera ggr om dan !